Heb je genoeg aan een theorie boek van 2009 voor rijbewijs b?

Want ik heb aanstaande dinsdag om 10 uur smorgens mijn theorie examen. Ik ben zo zenuwachtig . Ik heb al zoo veel geleerd maar nog steeds bang dat ik zak!!

Toegevoegd na 1 dag:
GESLAAAAAAAAAAAAAAAAAAGDDDDD!!!!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Het grootste deel is nog wel hetzelfde.

Er zijn wel enkele wijzigingen in de afgelopen jaren gekomen, dus daar moet je wel even op letten.

Een voorbeeld is bv dat het op sommige autosnelwegen de maximale snelheid is verhoogd naar 130 km/u.

Ook vond ik dit lijstje met wijzigingen van de afgelopen jaren:
Vanaf 1 juli 2010 mag een rouwstoet door het overige verkeer niet meer doorsneden worden. Deze verkeersregel geldt op gelijkwaardige kruisingen, dus kruisingen zonder verkeerslichten, voorrangsborden of haaientanden.

De regel geldt alleen voor rouwstoeten bestaande uit motorvoertuigen. De maatregel getuigt van respect voor overledenen en hun nabestaanden, ook in het verkeer.
---
Parkeerplaatsen kunnen door middel van onderborden gereserveerd worden voor een bepaald doel, bijvoorbeeld het afzetten en ophalen van passagiers of het opladen van elektrische auto's.
---

Vanaf 1 mei 2009 waren er ook nog een aantal dingen veranderd, zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja hoor is goed genoeg, naar mijn weten is er ook niets veranderd in de wetgeving. Goed leren en uitrusten. Succes dinsdag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oefen ook online, geeft je misschien een nog beter gevoel http://www.autoexamens.nl/main.php
Veel oefenvragen maken helpt. Als je weet dat je de theorie weet, is er geen reden om bang te zijn voor het
theorieexamen.

Volges mij zijn er sinds 2009 niet zoveel dingen in het verkeer veranderd, dat je met een boek uit 2009 zou zakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja is geen probleem, ik ben 2 maanden geleden ook geslaagd voor mijn theorie met leerstof van 2009. Vooral die cd's met oefenvragen zijn super handig, die zijn ook goed te vergelijken met de vragen tijdens het theorie examen. Ik wens je veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 2 maanden geleden ook mijn theorie examen gehaald met een boek van 2009 en in 1 keer geslaagd. Maar als je er niet 100% zeker van bent kan je altijd je rijlesinstructeur het boek laten nakijken of er wel alles in staat wat je anno 2011 moet weten. Dat heb ik namelijk ook voor de zekerheid gedaan ;) En succes met het halen van je rijbewijs.