Mag ik naar mijn werk vliegen?

Als ik nou zo een ding koop (slechts $30.000) mag ik dan daarmee naar mijn werk vliegen? Of is er weer een wet die dat verbiedt? Geen last meer van files....

Toegevoegd na 1 uur:
http://www.youtube.com/watch?v=kLccl_NWDQE

Picture for question
14 jaar geleden
in: Vervoer
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat mag vast niet.. maar dan vraag ik mij af waar je die "jet" achter laat.
Vast niet op een parkeerplaats. ;)
AWM
14 jaar geleden
Gewoon, in mijn achtertuin. Ik vrees wel dat de buren wakker worden als ik naar mijn werk ga :) Wat zeg ik, de hele buurt!
En op mijn werk gewoon op het platte dak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach.. buren.. buren. Zolang jij kan vliegen ;)
Ik neem aan dat als dit toegestaan was, iedereen zo'n ding wel zou willen hebben.
Dan wordt het toch ook betaalbaar. Zo niet, kopen wij er allebei één en stel ik voor dat we wedstrijdjes gaan vliegen ;)

Antwoorden (5)

Er was , niet zo lang geleden , een paraglider die een propellor op zijn rug had geplaatst . Dat was hier in Nederland . Hij ging lekker vliegen op geringe hoogte , maar hij werd uit de lucht gehaald en bekeurd. Na meerdere bekeuringen is hij er toen voorlopig mee gestopt.

Want voor de wet was het een vliegtuig en dan moet je een brevet en vergunningen hebben .

Dus het lijkt me dat dit ook voor jouw "luchtvervoermiddel" geldt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We wonen in een land met zinnige en onzinnige regeltjes,dus als er nog geen wet is,die het verbiedt zal er toch wel een regeltje zijn dat het vliegen niet toestaat! De koeien zouden er van op hol kunnen slaan of zure melk geven! Gelukkig is de prijs geen bezwaar,kun je altijd nog andere leuke dingen doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier heb je inderdaad een vliegbrevet voor nodig.

En eerlijk gezegd hoop ik dat dit nooit realiteit wordt. Ik wordt al kriegelig van de herrie van een helicopter boven de stad. Het is misschien wel leuk voor degene die het doet, maar niet leuk voor alle mensen die op dat moment in hun tuin van de weinige rust die Nederland nog heeft proberen te genieten.

Zolang het geen herrie maakt (zoals een luchtballon), heb ik er geen problemen mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn buurtman henny van der most mag het.
waarom jij dan niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nou, dat was precies mijn vraag.
Heb je veel overlast van zijn chopper?
Hij heeft nu zelfs z'n eigen TV-programma bij Max!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij heeft een vergunning en mag alleen de zelfde route elke dag vliegen.
dezelfde lijn heen en terug.
nederland is streng wat lucht verkeer betreft. krijg je een vergunning geld die alleen voor de route naar je werk bvb.
Van mij mag je hoor, als je maar geen last veroorzaakt, gewoon doen.