Wat betekent het ronde bord met rode rand, wit binnenvlak met zwarte cijfers '16' erin?

Op sommige tractoren zie je een bord, als zijnde een maximumsnelheid-bord bevestigd. daarop staat '16km' of alleen maar '16'. tractoren mogen 25 of 40 km/u. Dus Wat betekent dit bord? En als het inderdaad betekent dat die tractor 16 km/u mag, waarom dan 16 en niet 15 of 17 km/uur? waar komt dan die 16 vandaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
3.5K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk een oude tractor vanuit de tijd vóór aanpassing van de Wegenverkeerswet 1994 en het RVV 1990, waarbij het bord nooit verwijderd is. (of vervangen voor een 25 km bord)
Nu geldt de regelgeving voor ´25 km. voertuigen´
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat betekend volgens mij gewoon dat hij maar 16 km per uur kan ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekent dat de tractor maar 16km MAG rijden. Vanwege de trillingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bord is een verbodsbord en aangebracht op t voertuig om aan te geven dat ie niet harder mag als de aangegeven snelheid.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op openbare wegen dan he
Kan ie r op eigen land harder mee is dat toegestaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je 1e vraag; dat is de maximumsnelheid voor de traktor.
Op je 2e vraag; Die snelheid is ooit eens vastgelegd en waarschijnlijk getest wat de meest veilige snelheid is voor zo'n voertuig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat een tractor vaak erg zwaar is is de remweg erg lang. Daarom nag deze mazimaal zestien km per uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe hard mag een 10tonner dan?