Door een flitspaal heb ik een boete van 200 euro. Wat kan ik het bestel op het bezwaarschrift zetten voor een verhaal?

Ik wil onder de boete uitkomen van 200 euro door een flitspaal door te hard rijden. Wat kan ik het beste voor verhaal ophangen in het bezwaarschrift?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K

Het beste antwoord

Als u te hard reed, dan reed u te hard.

Wat voor verhaal u ook ophangt, het feit blijft dat u te hard reed, en daarop staat een boete, wat voor reden het ook had dat u te hard reed.
Dus 'eronder uitkomen' zal niet lukken helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt proberen de ijkgegevens van de flitspaal op te vragen, deze hoort namelijk regelmatig geijkt te zijn maar zijn dat niet altijd even netjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar niet geijkt is niet geijkt volgens de wet meen ik. Het beste is de boete gewoon betalen, maar vormfouten als deze lijken me de enige weg om er onderuit te komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die gegevens kun je wel vergeten, die krijg je namelijk niet. In de wet staat namelijk nergens beschreven dat ze deze verplicht zijn om aan je te verstrekken. Een familielid heeft dit namelijk ook gedaan, en hij kreeg ook een brief waarin duidelijk stond dat je daar geen recht op hebt. Wél kun je de foto krijgen .. maar daar schiet je toch niets mee op, want die kloppen meestal wel. Gewoon niet te hard rijden.. eigen schuld. Mensen moeten maar eens leren dat ze niet altijd haast hoeven te hebben. Denk aan je eigen veiligheid en aan die van andere weggebruikers.
Dat de ambulance / politieauto / branweer auto die je reed kapotte zwaailichten had?

Dat je als noodarts een vergunning hebt om harder te rijden dan de maximum snelheid?

Anders dan dat, zie ik niet in waarom je bezwaar zou maken als je daar te hard reed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor dit soort dingen kan je beter naar de website flitsservice.nl gaan. Er is een manier om de kansen tot het niet hoeven te betalen van een boete te vergroten, als je het op de juiste manier aanpakt. Zoek even naar 'WOB' (wet openbaarheid bestuur) en volg hun stappenplan.

Het schrijven van zo maar een bezwaar is meestal nutteloos: vaak worden ze niet eens gelezen en krijg je automatisch een afwijzing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je net probeerde om hem in zijn tweede versnelling te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de foto opvraagt, kun je zien of je van de voor- of achterkant bent geflitst. Als je van voren bent geflitst (reed je in een auto?), kun je aangeven dat je niet wilt betalen omdat wanneer een motor van de voorkant wordt geflitst, er geen nummerbord zichtbaar is. Volgens mij is dit een geval van rechtsongelijkheid (of zoiets). Ik heb daar wel eens iets over gelezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is weleens geprobeerd om dit aan te vechten, Zonder resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb juist wel eens van het tegendeel gehoord...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb n interessan site gevonden, van het Openbaar Ministerie: http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/bezwaren/overzicht_bezwaren/
Erachter staat of het bezwaar kans maakt bij de off. van justitie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'interessante' moet er staan.
Betalen is de enige optie. Je kan wel aangeven dat je de auto had uitgeleend (je weet niet meer aan wie), dan komt de boete op naam van de kentekenhouder en niet direct op jouw naam te staan. Dat kan een voordeel zijn als je in de toekomst nog meer grote overtredingen maakt.