Wat betekent +2 of +3 op de matrixborden?

Ik reed vanavond over de ringweg amsterdam. Het is erg rustig op de weg en totaal geen file. Dan staat er op een matrixbord tot knooppunt XXX via de ene route 4 minuten +3, via de andere route 6 minuten +2.
Ik begrijp dat het via de ene route sneller gaat (is korter) maar waarom staat er dan nog een +2 of +3 achter een route?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het viel al eerder iemand op: http://www.goeievraag.nl/vraag/matrixborden-amsterdam-standaard-file.186667
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat zag ik idd, maar een antwoord dat over file en vertraging gaat (terwijl er geen file of vertraging is) Als het een afwijking is in het meetsysteem vraag ik me af wat je aan de informatie hebt die niet klopt... bij 4 min +3 is de fout 75%. Dan zit ik bij 100 km/uur te hoofdrekenen en een beslissing te maken en te denken of het een afwijking is etc... niet echt handig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vraagsteller was het opgevallen terwijl er geen enkele vertraging was, dus je zou zomaar gaan denken dat er standaard +2 of +3 staat...

Het beste antwoord

Normaal doe over de afstand tot het knooppunt dat aangegeven staat 4 minuten maar nu komen er 3 minuten bij door files. Het eerste cijfer is dus de normale tijd, het cijfer erachter de extra vertraging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat lijkt me ook, maar het was echt stil op de weg, je zou zo 150 kunnen rijden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat meestal automatisch dus misschien een foutje ergens.

Andere antwoorden (1)

Dat je 2 of 3 minuten vertraging hebt.