Lijkt het nu maar zo of is het echt zo dat Belgen slechtere automobilisten zijn dan bestuurders in andere landen?

En zoja, hoe kan dat dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
2K

Het beste antwoord

dit is inderdaad zo en het gevolg van het feit dat belgen geen rijlessen nemen bij rijscholen maar in het algemeen rijlessen krijgen van ervaren bestuurders die het dan ook weer geleerd hebben van andere ervaren bestuurders,het halen van een rijbewijs is in belgie dan ook veel goedkoper dan in nederland maar ook volgens de belgische overheid onder de maat .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ze maken wel relatief veel ongelukken. Dus dat zou er op kunnen wijzen dat het slechtere bestuurders zijn. Of dat de weginfrastructuur slechter is of andere factoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet het niet zeker maar volgens mij hebben ze daar nog het systeem van dat elke willekeurig kennis met een rijbewijs je les mag geven
ooit gezien op tv
14 jaar geleden
Is waarschijnlijk zo, zoals blijkt uit de statistieken voor Europa, waar België op 11de plaats staat voor wat betreft "Europe's most dangerous drivers". De link is naar de 11de in een reeks slides.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Belgie mag je rijles krijgen van iedere volwassen persoon die langer dan 3 jaar zijn rijbewijs heeft.
Daarna moet je natuurlijk wel gewoon je examen zien te halen.
Wie weet ligt het aan die rijlessen, dat de gemiddelde Belg wat minder goed kan autorijden.
Ikzelf echter heb er nog nooit iets van gemerkt:
Ik zit regelmatig in Belgie en heb ook Vlaamse vrienden, die allemaal prima autorijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe verder naar 't zuiden, hoe slechter de chauffeurs (gemiddeld dan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het valt mij inderdaad wel op dat Belgen absurd rijden. Maandag had ik een VW Golf met Belgisch kenteken achter me zitten over een lengte van 15,6 km en die zat zo ontzettend dicht achter mij dat het me hoogst verbaasd heeft dat die er niet achterop de auto is gereden...

En donderdag had ik een Belg achter me zitten in de e.o.a. grote Daf truck, waarvan ik het idee had dat die over/door mij en de x-aantal auto's voor mij wou. Want die zat constant met groot licht te zeinen dat 79 km/u echt te langzaam was...

En dat overigens op dezelfde provinciale weg. Dus ben benieuwd wat ik morgen achter me heb zitten. Want dan is het weer diezelfde 15,6 km...