Wat gebeurt er als je verkeerde brandstof tankt?

Niet dat het mij is overkomen maar ik ben benieuwd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
14.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nare dure grap.

Antwoorden (4)

Dan houdt je motor er mee op en kost het je een paar honderd euro om te laten repareren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat de motor dan minder lang mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed gerepareerd en schoongemaakt wordt niet persé.
ligt er aan, tank je diesel in een benzine motor. ja en je rijd er mee door dan is je motor rijp voor de sloop. je kop zal krom getrokken zijn van de warmte en ja Vedder kunne ook je zuigers en verstuivers kapot branden. en andersom ja dan zal je motor even flink gaan roken wat je katalysator vervuild. maar ja dat is wel te repareren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fabrikanten hebben hier rekening meegehouden met het ontwikkelen van de tankingang. Je kunt namelijk een diesel tankpistool niet in een benzine tank krijgen, deze is namelijk te dik. Andersom kan wel, dus benzine tanken in een dieselmotor. Als dit je overkomt, moet je direct stoppen en een garage bellen die hem dan kunnen leeghalen en schoonmaken voordat het schade veroorzaakt. Dus, nooit starten. Mocht het gebeuren dat je hem wel start, krijg je als je er mee doorrijd een groot probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik tankte eens met de scooter diesel terwijl er euro95 in moest. Omdat de tank nog behoorlijk vol zat met euro95 zou het volgens de pompbediende misschien door de menging misschien geen problemen geven (1 liter diesel op 3 liter benzine ofzo). Vervolgens de scooter gestart, die liep vervolgens bijna 2x zo hard. Dat duurde ongeveer 5 kilometer, toen moest ik ergens stoppen en de motor uitzetten. Vijf minuten later probeerde ik hem weer te starten, maar dat ging dus niet meer. Daarna de tank leeg laten lopen, euro95 erin, eerste paar keer startte die niet, daarna kwam er een enorme stank uit de uitlaat en deed de scooter het weer.