Hoeveel boetes krijg je als je op één weg meerdere malen geflitst wordt?

Er zijn wegen die meerdere vaste flitspalen hebben. Stel je rijdt op zo'n weg te hard en je wordt 3x geflitst. Krijg je dan ook 3 boetes thuis of slechts 1 voor hard rijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
4K
Kimath
12 jaar geleden
ik hoop 3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij zeer hoge snelheden gebeurt er iets meer.
Dan blijft het niet bij 3 enveloppen.

Het beste antwoord

Je rijdt 3 keer té hard. Waarom zou je dan maar één boete krijgen? Je hebt tenslotte op 3 plaatsen iets gedaan wat niet mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Was het maar zo'n feest!!! Je krijgt 3 mooie enveloppen op je deurmat!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je krijgt natuurlijk 3 boetes, dat is een feit.

hoewel dit soort wegen met meerdere palen achter elkaar nauwelijks bestaat.
de palen staan er dan wel, maar de actieve flitser laten ze dan rouleren per paal.
of, het is een hele lange weg natuurlijk.

verder, je mag volgens de wet niet voor 1 overtreding meerdere keren bekeurd worden.
je zou dus kunnen volhouden dat je 1 overtreding beging, (namelijk 'te hard rijden') en dat 3 waarnemers je daarvoor bekeurd hebben, wat onterecht zou zijn.

maar dan dient het aannemelijk te zijn dat dit echt zo is. als je in de tussentijd namelijk wel de toegestane snelheid hebt gereden, zijn het toch echt meerdere overtredingen.
en ook als dat niet zo zou zijn, dan nog, je rijgedrag is dusdanig gevaarlijk als het over zo'n lang stuk is dat een rechter dit wel degelijk als meerdere overtredingen ziet.

vergelijk het bijvoorbeeld met winkeldiefstal... als je in 3 winkels achter elkaar iets pikt, dan krijg je ook niet maar 1 boete voor winkeldiefstal.

Toegevoegd na 14 uur:
terechte opmerking.. de laatste vergelijking moet dus zijn als je 3 keer met een ipod naar buiten loopt zonder te betalen bij 1 mediamarkt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar deze vergelijking zou dan moeten zijn, als je in 1 winkel 3 dingen pikt :-) Hij rijdt namelijk maar op 1 weg en niet op 3. Verder mooi antwoord :-) +
een kennis reed over een provinciale weg van zo,n 10 km. lang, en er staan 3 flitspalen.
hij ging heen en weer, en kreeg 6 enveloppen op de mat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een collega van mij heeft dit ooit meegemaakt. Zij kreeg drie boetes na drie keer geflitst te zijn op 1 weg. Nadat ze bezwaar had gemaakt, hoefde ze er nog maar 1 te betalen. Ik weet niet of dit ook zo in de regels staat. Ik hoor vaak dat als je bezwaar maakt, je vaak gelijk krijgt. Dit schijnt namelijk minder tijd en geld te kosten, dan dat ze het helemaal voor je uitzoeken.