ik heb door steenslag een barst in me auto nouweet ik het kenteken en de naam vanhet bedrijf van de vrachtwagen waar het door kwam. ikben waverzekert

kan ik hier aangifte doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
7.1K

Het beste antwoord

Neem antwoord op met je verzekering, als zij dit niet dekken staat je een lange procedure te wachten.

Tenzij jij effectieve bewijzen hebt dat die vrachtwagen op de plek was waar jij toen was, en slecht beladen was. (Bvb. geen dekzeil op kiezels)
Waren er camera's in de buurt ?

Ikzelf heb ook zoiets meegemaakt en het is jouw woord tegen die van het bedrijf anders, en dat kan lang duren.
Meestal wordt zo'n zaak ook geseponeerd.

Als je met 'waverzekert' een omnium bedoeld zal zal de verzekering idd. betalen, mits een kleine toeslag van jezelf.
Dat is afhankelijk van je contract.

Allereerst had je op de moment van inslag onmiddellijk de lokale politie moeten inlichten. Het is gek en je denkt er niet direct aan.

Maar kom, eerst verzekering aanspreken, en normaal heb je bij je verzekering ook rechtsbijstand.

Als je geen omnium hebt kan je het bedrijf nog altijd laten aanklagen door je rechtsbijstandverzekering.

Ps: Zoek in het ergste geval als alles verloren is naar een occasieruit, maar laat ze wel door iemand met kennis van zaken plaatsen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Oh oh, je WA-verzekering zal normaal weinig meer doen, ik heb het even opgezocht...

'Een Aansprakelijkheidsverzekering (ook wel foutief WA-verzekering genoemd) is een verzekering die de verzekerde beschermt tegen het risico van aansprakelijkheid. Op enkele uitzonderingen na vergoedt een aansprakelijkheidsverzekering gewoonlijk alle letselschade en zaakschade die door de verzekerde wordt veroorzaakt.'

Dus: Jij hebt geen schade veroorzaakt, dat zou vergoed worden. Je hebt zelf schade aan je voertuig, en zonder speciale extra verzekering tegen glasbreuk draai je zelf op voor de kosten.

Tenzij je het van het bedrijf kan winnen, maar dat wordt een lange weg, want zij zullen waarschijnlijk alles ontkennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ontzettend bedankt ik weet nu een beetje hoe ik er voor sta.
nogmaals bedankt

Andere antwoorden (4)

Ik begrijp dat het tijdens het rijden is gebeurt?

Aangifte ( in het algemeen ) heeft alleen maar zin als je iets kunt bewijzen.

Bovendien dekt je verzekering het wel, effe Carglass bellen zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
Autoruitrepataties zijn pas gedekt vanaf WA+ (beperkt casco). Bij alleen WA zal het eigen kosten zijn.
Hallo Atheiskl,

Aangifte doen van steenslag is mogenlijk als je voorganger een lading stenen o.i.d vervoerde waardoor de steenslag is ontstaan.
Als het gaat om een normaal wegspringend steentje, dan kan je voorganger er ook niets aan doen, en is aangifte gewoon nutteloos.

Bij een "kale" WA verzekering ben je hier niet voor verzekerd.
Kijk even goed je verzekeringspolis na, met WA+ of WA Casco is het vaak wel verzekerd en heb je alleen een eigen risico.

Succes,
Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Aangifte doen heeft geen zin want bewijs jij maar eens dat je voldoende afstand hebt bewaard van je voorganger.
Gewoon een nieuwe ruit laten plaatsen en er verder niet meer tijd in steken.
Autorijden kost nu eenmaal geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangifte heeft alleen zin als de andere partij zelf iets is verloren en dit ook nog gemerkt moet hebben. Melden bij de wegbeheerder is het eerste wat je moet doen, vervolgens bij je verzekeringsmaatschappij. Deze kan je vertellen of je kans maakt om eea bij het waarborgfonds te gaan claimen. Ervaring leert dat dat tegenvalt. Mocht het een weg zijn met veel steenslag en waar je bijvoorbeeld kan aantonen dat dit er al geruime tijd ligt dan zou je een kans kunnen maken. Ga vooral goed shoppen voor een nwe ruit, dat kan je heel veel geld schelen als je eea zelf zou moeten betalen.