waar vind ik een "harmonic puller" voor een vliegwiel

ik wil het vliegwiel van mijn buitenboordmotor halen, daarvoor heb ik wel een poelietrekker of zoiets nodig.

ik heb op verschillende fora gelezen over een "harmonic puller" zoals ze het in het engels noemen, het haakt niet om het vliegwiel, zoals een poelietrekker, maar je schroeft het hierin vast, ik heb wat foto's ervan met links hieronder

de eerste is hoe hij werkt:
http://www.miracerros.com/mustang/pulley_stock_puller.jpg

en hier wat er allemaal bij zit:
http://www.ardenttools.co.uk/images/Am%20-Tech500wHarmonic%20BalancePuller.jpg

weet iemand hoe dit gereedschap in het nederlands heet?
of waar ik het kan kopen?

Toegevoegd na 2 dagen:
EDIT:

bedankt, het is mij echter al gelukt, ik ben langs de botenhandel gegaan en die zij dat hij met een goede tik van een hamer wel los zou komen, dat lukt niet helemaal, dus het is me daarna met een breekijzer gelukt.
ik weet het, het is niet helemaal hoe het moet, maarja, hij is los

Toegevoegd na 2 dagen:
EDIT:

ja idd, gelukkig heb ik 3 van die motoren, waarvan een voor onderdelen en een lopende en deze, die ik lopende wil maken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Wat je zoekt heet een vliegwieltrekker. Aangezien er verschillende maten zijn kun je niet zomaar willekeurig een kopen. Als het voor eenmalig gebruik is kun je ook even langs een brommerzaak gaan. Daar hebben ze vaak veel verschillende trekkers vanwege alle verschillende brommers. Daar kun je eventueel ook zo'n trekker kopen maar ook online is het mogelijk. Zoek maar even op vliegwieltrekker en je krijgt vele opties.

Ook kun je naar een dealer gaan en er een kopen, moet je even het merk en type van je motor opschrijven en bij de dealer de juiste maat trekker vragen. Soms kom je ook weg met een universele trekker. De prijs van een trekker kan varieren tussen de 5,- en enkele tientjes.

Toegevoegd na 9 minuten:
/EDIT
Ik wilde het je niet adviseren omdat je een vliegwiel snel kapot of krom maakt maar soms wil het wel lukken zoals je zelf hebt gemerkt. Wees wel voorzichting, een nieuw vliegwiel kost je veel meer dan een klein stukje gereedschap.