Heeft iemand goede tips, voor lange busreizen?

Ik ga in de meivakantie, op tournee van holland naar spanje. We reizen s'nachts, dus moeten ook slapen in de bus. Heeft iemand goede tips? Spullen die handig zijn om mee te nemen, om rekening mee te houden, enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
6.6K

Antwoorden (10)

Ik vind het altijd lekker om een trainingsbroek aan te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Serieus.. Waarom een - ?
Spelcomputer, genoeg drinken en eten
13 jaar geleden
ik ga altijd met een bus naar wintersport

ik weet niet met hoeveel je dus bus ingaat, maar het beste is wanneer je 2 stoelen kan hebben en dan moet je gewoon een slaapzak in de hoes houden en dan tegen de leuning aan de zijkant bij het raam leggen. want dat is lekker comfortabel voor je rug en kun je redelijk goed je benen strekken omdat je dus 2 stoelen hebt.

en natuurlijk lekker een Ipod/MP3 speler meenemen en rustige muziek luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een nekkussentje en je tandenborstel ...je reist snachts..dus je slaapt ....toch...
en eventueel een mp3 speler voor als je even wakker word, of een boek...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slapen in de bus is altijd lastig. Koop daarom een slaappakketje bij bijv de ANWB, die de nacht wat dragelijker maakt. Hierin zitten een slaapmasker, oordoppen en een opblaasbaar nekkussen.

Verder is het natuurlijk belangrijk dat je genoeg spullen meeneemt waarmee je je tijdens de reis kan vermaken. Maar wat dat is, is natuurlijk voor iedereen verschillend.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je hebt van zwitsal goedemorgen vochtige washandjes die zijn altijd erg handig voor onderweg als je je wilt opfrissen! Een goeie boek, makkelijke kleding, opblaasbare nekkussen voor onderweg oja en vooral lekker zittende schoenen/slippers want hou er rekening mee dat je voeten gaan opzwellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet in een boek lezen of ergens mee gamen. gwn kletsen met de rest en uit het raam kijken. dit klinkt saai maar ik doe het ook altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iPad mee...succes verzekerd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar Spanje gaat met de bus, heb je sowieso dat je slaapt in de bus. Als ik met de bus ga, vertrek ik meestal rond 9 uur 's ochtends en ook ik, moet dan de nacht doorbrengen in de bus. Maar goed.

Wat erg handig is, om een kussen mee te nemen, die van je bed of een nekkussentje. Ook is het vaak koud in de nacht, dus een (fleece) dekentje is ook handig. Doe comfortabele kleding aan! Vergeet niet dat je erg lang in de bus zit en een strakke spijkerbroek is niet fijn.

Wat ik ook altijd meeneem, is een tandenborstel. Vind ik erg fris voor in de ochtend. Wat te eten en drinken, is ook wel handig. Je maakt wel een stop om te eten en vaak kun je ook eten krijgen in de bus, maar het is goedkoper en ook wel fijn om zelf iets mee te nemen.

Je stopt wel af en toe, maar als je erg nodig moet, is de enige optie de wc in de bus. Een handgel (zo'n zeep die je kunt gebruiken zonder water) is wel zo fris.

Neem bijvoorbeeld ook je mp3, iPod, puzzelboekje, normaal boek of iets anders mee wat jou vermaakt. Het is een lange reis en je probeert waarschijnlijk veel te slapen, maar iets te doen hebben is toch wel zo leuk.

Dit zijn mijn tips. Ik ga zelf regelmatig met de bus naar Spanje en zelf vind ik dit de fijnste manier. Ik wens je alvast veel plezier daar en ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fruit: stilt de dorst en zorgt dat je niet te vaak naar de wc hoeft.

nekkussentje (opblaasbaar)

warm dekentje

oordoppen, oogmasker