Wat is het verschil tussen VOD zonder correctie en VOD met eigen correctie?

Rijbewijs moet worden verlengd. In de eigen verklaring staat de vraag vermeldt: "Wat is de gezichtsscherpte? (in decimalen)" Hier moeten 4 waardes door de oogarts worden ingevuld: VOD zonder correctie; VOD met eigen correctie; VOS zonder correctie en VOS met eigen correctie.

Wat is het verschil tussen 'zonder correctie' en 'met eigen correctie'? Waar moet de correctie vandaan komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
52.9K

Het beste antwoord

VOD staat voor 'visus oculus dextra'en betekent de gezichtsscherpte (visus) voor het rechter oog. VOS betekent 'visus oculus sinistra' en betekent de gezichtsscherpte (visus) voor het linker oog. VODS is de gezamenlijke visus voor beide ogen samen.

VOD/VOS zonder correctie is wat de visus is die je zonder hulpmiddel (bril/lenzen) kunt opbrengen.
VOD/VOS met correctie is de visus (in procenten) na het opzetten van een bril of lenzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zonder correctie is kijken met het blote oog!

Met correctie is kijken met (eventueel) je eigen bril/lenzen