Wat gebeurd er als de kabel van een stoeltjes lift/gondel breekt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K

Het beste antwoord

Dan val je omlaag mits je dan net boven een mast zit (kans bestaad natuurlijk) of mits de lift dubbele kabelsets heeft heeft.

De kans dat de "kabel" breekt is overigens zeer klein omdat het eigenlijk meerdere kabels zijn die geweven zijn als het ware... 1 kabel zijn dus bv. 10 kabels die geweven zijn en 7 kabels zijn bv. voldoende om het (net) te houden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dan val je naar beneden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is NIET waar, een klein stukje daarna blijf je stilhangen. Helaas kan ik nog geen minnetjes geven...
Je valt eruit en met een beetje pech kom je in het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Of met een beetje geluk bedoel je zeker ... met een beetje pech ben je dood,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Optimist - pessimist?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Half vol / half leeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haaaaaaa,ha LOL;)"
Dan mag je hopen dat de veiligheden die zijn ingebouwd in de kabelgeleiders werken! Anders....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de beveiliging werkt en je zit niet in het stukje tussen 2 masten waar hij breekt zal je een stukje naar beneden vallen. Dan slaan de kabels in de beveiliging vast die in iedere tussenmast zit.
Dus het is niet zo dat de hele rits met stoeltjes/gondels helemaal naar beneden flikkert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afbreken of afglijden van de kabel brengt angstige situaties met zich mee. Hier een voorbeeld. Met google nog meer te vinden.
Vaak gewonden, of onderkoelde mensen als de redding lang op zich laat wachten. Kunnen ook doden vallen.

http://www.versesneeuw.nl/magazine/ongeluk-met-stoeltjeslift-in-sugarloaf