Is inderdaad vreemd maar wel enigszins verklaarbaar.
Je hebt bij brommobielen ook te maken met ontwikkelingskosten, mallen etc. etc., ze moeten ook door keuringen heen etc., die worden over een productie heen uitgesmeerd. Productie is in vergelijking met een Panda bijv. laag, kosten wegen dus zwaarder.
En er zit veel meer winst voor alle betrokken partijen, tussenhandel etc. etc. dan op een brommobiel dan op een Panda.
Gewoon omdat ze in veel kleinere getalen dan auto's gemaakt worden.Dat drijft de prijs op.En als je het kunt doen kan je beter een rijbewijs halen daar de brommobielen zwakker zijn dan gewone auto's omdat ze maar 350 kilo mogen wegen.
Een brommobiel is de meest luxe uitvoering van een bromfiets, maar geen auto. Een Panda is het "instapmodel" van Fiat, maar wel een auto. Het is eigenlijk een vergelijking van "appels en peren". De te verwachten verkoopaantallen, productiewijze en afzetmarkten zullen de uiteindelijke verkoopprijs bepalen.