wat is de procedure van kentekenplaat oldtimer aanvragen??

Toegevoegd na 1 uur:
het betreft een brommer waar nooit geen modern kenteken op gezeten heeft, een gevalletje 10 jaar onder een zeil gestaan en nu gerestaureerd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
2.7K

Het beste antwoord

Je kunt de omwisseling van een modern kenteken (met gele platen) naar een historisch kenteken regelen via de RDW. De kosten bedragen € 38,- (tarief 2010). Je dient hiervoor een verzoek inclusief het complete kenteken (aangetekend) te versturen naar de RDW. Om er zeker van te zijn of je je kenteken kunt omwisselen, adviseren wij dit eerst na te gaan bij de RDW, alvorens je de procedure opstart. Inlichtingen RDW: telefoonnummer: 0900-0739 (10 cent per minuut). Met de nieuwe kentekenpapieren wordt, indien het voertuig een geldige APK heeft, ook een nieuw APK-keuringsbewijs toegestuurd. Nadat je het nieuwe kenteken hebt ontvangen kunt je de blauwe platen laten maken.

Mocht het een restauratieproject oid zijn en heb je Kentekenbewijs deel I niet wordt het erg lastig
(zo niet onmogelijk)

Dit verhaal is te lang om hier neer te zetten maar word uitgelegd op de link :
http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenland/7256635/Ophef-over-kentekens-oldtimers-coulance-verdwijnt.ece

Toegevoegd na 56 minuten:
Het gaat om een brommer :-) die had ik niet verwacht...

Zie de link voor info over het aanvragen van een oldtimerkentekenplaat voor een brommer :

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/tweewieler/32116-oldtimer-bromfiets-kenteken-aanvragen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie toegevoegd gedeelte van de vraag