Tot hoever in de zwangerschap mag men op het vliegtuig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag nooit op het vliegtuig, wel erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer iemand zwanger is kan ze beter niet op maar IN het vliegtuig gaan :-)

Het beste antwoord

Dat verschilt per maatschappij, maar de meesten hanteren tot 7 maanden ongeveer. Tenzij je om medische redenen met het vliegtuig moet, dan is een doktersverklaring nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de eerste 5 maanden moeten zonder problemen gaan. lees hier meer over op de bijbehorende link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reizen is voor zwangere vrouwen vaak geen enkel probleem.
Er bestaat tot nu toe geen enkel internationaal reglement voor zwangere vrouwen die met het vliegtuig reizen. Meestal is het de luchtvaartmaatschappij zelf die de toegang aan boord bepaalt.

Regels
Elke maatschappij stelt haar eigen regels op, check dus bij de maatschappij waarmee u vliegt wat de regels zijn. Algemene regel is dat je nog kunt vliegen tot de 31e week van de zwangerschap. Hou vooral rekening met de terugkeerdatum!

Medisch
Deze beperkingen hebben niks te maken met het medische aspect, maar zijn vooral louter juridisch bv. wanneer je zou bevallen aan boord. Medisch is er geen enkele reden waarom zwangere vrouwen niet tot aan het einde van hun zwangerschap zouden mogen reizen, mits ze bepaalde voorzorgen in acht nemen.

Voorzorgsmaatregelen

De immigratieautoriteiten of de boordcommandant kunnen je een doktersattest vragen als je aan boord gaat, zeker wanneer je al een dik buikje hebt.

Om het tijdens de zwangerschap verhoogde tromboserisico zoveel mogelijk te beperken, moet je tijdens een langeafstandsvlucht bepaalde preventieve maatregelen treffen:

•regelmatig rondwandelen in de gang en stretchoefeningen doen voor de benen
•steunkousen dragen
•veel water drinken
•opwekkende dranken (koffie, thee, alcohol) vermijden.