Alles kan kapot zelfs onplatbare banden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

onplatbaar??????
bedoel je lek.

het zou altijd kunnen, niets is onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van een 'onplatbare' band heb ik nog nooit gehoord.

Je hebt wel zelf repareerde banden, die het gaatje gelijk dichten. Deze kunnen bij een te groot gat toch lek raken.

Er bestaat ook zoiets als run flat banden. Deze gaan wel lek, maar door een interne ring kun je er mee doorrijden.

Ook kun je denken aan een band zonder lucht. Deze kan niet lek maar wel kapot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon een naam gegeven aan een product. Er zal ook geen fabrikant zijn die garantie geeft op het toch lek gaan van de band. Als de band de naam "altijd lek" kreeg koopt niemand deze. De onplatbare band heeft een lekbeschermingslaag uit een hoogelastisch, speciaal caoutchouc en is dus bijzonder sterk. Hij is dus sterker als een gewone band (waarschijnlijk ook duurder) maar lek gaan kan die altijd. De kans op lek gaan is wel kleiner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je een anti-lek-band ?? Ik heb ze al jaren en kan bevestigen dat ik in al die tijd inderdaad nooit een lekke band heb gehad, dus ik zou ze iedereen aanraden (ik fiets toch ca 100 km per week). Maar ze KUNNEN natuurlijk wel lek, als er maar genoeg geweld gebruikt wordt ; dikke spijker, glasscherf....alleen door de breeklaag gaan ze niet bij elk wissewasje kapot, en dat scheelt al voldoende om de aanschaf te rechtvaardigen.
Moet je wel een goede hebben. Schwalbe Marathon kan ik je aanraden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een gat bij prikken dan is je band lekker...

Zoals ook hierboven staat alles kan lek en alles kan kapot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie de toegevoegde link voor een test van fietsbanden van de fietsersbond.

Toegevoegd op 10-06-2009 17:28:28
Ik denk dat ik weet wat je bedoeld.
Zelf heb ik ook speciale banden, maar die moet ik regelmatig oppompen.
Ze zijn meer slijtvast, maar ze kunnen net als de anderen gewoon kapot gaan. Het gebeurt minder snel.