Als ik mijn, nieuwe, auto-accu niet gebruik; hoe vaak moet ik dan hoeveel minuten rijden om, alleen maar, de accu geladen te houden ?

Toegevoegd na 8 uur:
ik wil/kan geen druppelaar gebruiken. mijn vraag is dus, heel, letterlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
2K

Antwoorden (2)

koop een druppel lader:) die houd je accu op spanning zonder onnodig rondjes te rijden. + dat die zich uitschakeld als de accu vol is:)
vedder andwoord op je vraag: ik zou het niet weten!:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon zo eens per 1-2 weken een rondje snelweg.
in de stad rijden heeft geen zin, dit is veelste kort en met een te laag toerental.
accu's doen het het beste als je ze vaak gebruikt.
nu in de winter zou ik hem naar binnen halen, een accu wordt niet beter van de kou.
raakt i toch leeg, gebruik dan startkabels of laad hem effe op, ga daarna wel ongeveer een halfuur rijden, dan is hij weer vol genoeg, doe dit vooral bij de startkabels, bij een acculader is hij al helemaal vol.