Zijn M&S banden geschikt om in Duitsland als winterband te gebruiken?

Ik gebruik op de bedrijfswagen/pick-up M&S banden. Er zijn voor die maat en type geen 'echte' winter of zomer banden te krijgen van Michelin. (sorry maar dit is voor mij het merk)
Rijden er ook mee in Zweden in de winter en daar presteren ze zeer goed.

Waar kan ik informatie vinden of mijn banden goed gekeurd zijn in Duitsland. Want als dit niet is en ik krijg controle of een ongeluk dan ben ik nog de pineut terwijl deze banden in Nederland wel goed gekeurd zijn als winterband.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Geweldige vraag waar ik tot op heden geen concreet antwoord op heb gevonden.
Zie de beide linken.
Vooral op de site van de ANWB staat duidelijk vermeld dat M en S ook op een type band kan worden vermeld zonder dat deze over explicite wintercapaciteiten beschikt. Vandaar dat tegenwoordig het sneeuwvlokje te vinden is op de wang van een winterband.
Ik heb hetzelfde probleem onder mijn awd aangedreven auto zitten M/S banden en ik heb de vraag uitgezet bij mijn verzekeringsmaatschappij, dat is de instantie die zich uiteindelijk met een eventuele claim gaat bezig houden.
Duidelijk is wel dat je bij regen ed gewoon mag rijden, maar bij kans op winterse omstandigheden zou je al een probleem kunnen krijgen.