Waarom zijn ballon vaarten zo duur?

Je betaald er vaak wel duizend euro voor ofzo. Hoe komt dat dat zoveel geld kost?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
6.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gehoord dat je ook een rondje kunt voor 150 euro per persoon?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hu?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is mij verteld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahhaha

Antwoorden (12)

omdat ze kerosine gebruiken en dat is heel duur voor een kleine afstand luchtvaren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke
omdat de brandstof erg duur is en er moeten ook vergunningen worden aangevraagd..
je zou zoiets met meerdere kunnen doen dan deel je de kosten, heb we ook gedaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staan ook prijzen bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een reactie, geen antwoord
-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar de 1000 euro klopt ook niet, vandaar eigenlijk ;)).
denk dat het ook wel veel met verzekeringen te maken heeft
fremar
13 jaar geleden
1000 euro? Dan heb je verkeerd gekeken:

http://www.koolballoon.nl/informatie.html#Tarieven
Het internet actie tarief voor een ballonvaart bedraagt € 159,- per persoon all-in. (Het normale tarief bedraagt € 179,- per persoon). U vaart met maximaal 4 of 6 personen per mand.

Deze prijs lijkt me heel reeel. Je betaald uiteraard voor het inkomen van de ballonvaarders. Daarbij komt nog afbetalen / reparatie van apparatuur en er wordt een berg brandstof verbruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat de gemiddelde luchtballon rond is. Met vierkante ballonnen zouden véél kosten worden bespaard.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is zo duur omdat een ballon heel veel geld kost
en zo n ballon gaat ook maar een bepaalde tijd mee en dan willen ze hem er wel uit hebben qua kosten.

Ook het gas waarmee ze de ballon verwarmen is niet goedkoop

en soms moet er bij de boeren waar ze landen een schadevergoeding worden betaald omdat ze met de landing een gewas oid beschadigd hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
))))
paulus811
13 jaar geleden
Dit is het enige goede antwoord +
Ballonvaarten zijn relatief duur omdat:

- Je kunt niet te allen tijde varen i.v.m. met het weer.

- Brandstof is kostbaar

- Goede piloten kosten veel

- De volgauto's met chauffeurs moeten betaald worden

- De onkosten voor de boer moeten betaald worden

Wij hebben zes weken moeten wachten op een vaart omdat het weer niet geschikt was, dus ja, dan hebben ze geen inkomsten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt, omdat je na afloop het mandje mee naar huis krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwestie van vraag en aanbod. Als jij de prijs betaalt, die er voor gevraagd wordt, dan zal de prijs zeker niet zakken.
jc54
13 jaar geleden
Ik weet niet op welke sites jij kijkt, maar ballonvaarten kosten gemiddeld tussen de 125 en 185 euro per persoon. Oke, best duur, maar ballonvaarders hebben dan ook vele kosten.
Komt nog bij dat pas op het laatste moment bekend is of een ballonvaart ivm het weer al dan niet doorgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is duur?

Men moet naar de vertrekplaats rijden (busje met aanhanger) dat kost tijd,
Men moet de ballon opstarten dat kost tijd en veel gas.
De vlucht kost tijd
Het opruimen kost tijd.

maw een vlucht van 2 uur kost zomaar meer een dag aan tijd voor minimaal 2 personen.

De ballon is kostbaar in aanschaf en onderhoud.
Een vlucht van 2 uur kost zomaar een paar grote flessen gas.

Dan is het veel geld, maar niet duur