Ik zelf scan het vliegtuig in elk geval altijd wel even rond. Kan echter ook door beroepsdeformatie komen.

Denk echter dat wel meer mensen wat meer op hun hoede zijn in en rond het vliegveld. Komt niet alleen door 9/11, maar ook door andere incidenten, zoals onlangs met Jasper Schuringa, die een terrorist overmeesterde op een Northwest- Airlinesvlucht. Zoiets wordt natuurlijk ook wereldwijd in de media uitgemeten en maakt mensen toch wat angstig.

Vind sowieso dat de agressie in zijn algemeen ook in de lucht toeneemt. Heb zelf al tijdens twee vluchten van zeer nabij te maken gekregen met agressieve medepassagiers. Soms zit je net in het verkeerde deel van het vliegtuig en wordt je er mee geconfronteerd. Ook het meemaken van dat soort incidenten, die los staan van terrorisme maken natuurlijk ook dat je volgende keren nog wat meer op je hoede bent in het vliegtuig.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

wel als het lijkt op een moslim
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij persoonlijk geldt dit zeker niet. Ik kan me echter wel voorstellen, dat er mensen zijn die op een normale lijnvlucht reizen een beetje om zich heen kijken. Een Arabisch uiterlijk kan onrust veroorzaken, hoe onterecht dit misschien ook is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elk iemand kan een potentieel terrorist zijn maak niet uit hoe diegene eruit ziet maar mensen zijn bang en angst vooral omdat ze zelf in een vliegtuig niet de macht hebben achter het stuur in de auto bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb veel voor, en na 9/11 gevlogen, maar eigenlijk geen verschillen gezien. Als je naar de US vliegt, heb je sowieso al 101 verschillende nationaliteiten aan boord, want Amerika is nu eenmaal een smeltkroes van alles-en-nog-wat. En aan een goed getrainde terrorist valt niets te zien, hij heeft geen lapje voor zijn oog, geen gevangenispak aan... Pas als het te laat is, zal je er iets van merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De term 'fear migrating' past goed bij de aanslag (?) van 11 septemmber. Als men kritisch gaat kijken naar de gebeurtenissen moet je blind zijn als je geen overweldigend bewijs is dat er maar weinig klopt van het hele gebeuren. Wil hier verder niet op ingaan, omdat mensen over het algemeen als 'kuddedieren' denken. Als je echt 'vrij' denkt en niet zomaar klakkeloos "feiten" overneemt van de mensen die "nooit" liegen en ons bespelen om dingen voor elkaar te krijgen: onze overheden.

Antwoord op uw vraag: helaas wel. We lijken steeds meer in angst te leven en zijn ervan overtuigd dat we op moeten letten. Onze overheid helpt ons erin door van tijd tot tijd een "aanslag te verijdelen", zonder eigenlijk ook maar wat specifieke informatie erover te geven. Puur om ons het idee te geven dat de "oorlogen tegen terrorisme" voor onze veiligheid is. Veel mensen zijn bang tegen een offensief tegen Iran. Wat zou de reden ervan zijn? O ja, ze maken een atoombom. Zelf geloof ik het niet en ook al zouden ze het doen, wat is het probleem? Hoeveel landen hebben dergelijkewapens? Wat maakt Iran anders? Als hier iedereen met n pistool mag lopen maar jij mag het niet, hoe zou jij je voelen? Al zou je niet willen, maar waarom wordt jou het recht ontnomen?

We moeten het dus niet overdrijven dus. De grootste boeven zijn de (schaduw) regeringen. Ik praat vaak met moslims en vele leven in angst. Het eerste wat de meeste zeggen over de aanslag op Pim: "Ik was blij dat het geen moslim was!". We vechten tegen "terrorisme", maar toevallig is Irak nummer 3 van olie en zitten de bergen in Afganistan vol met uranium. Wie heeft zich niet afgevraagd waarom kernenergie weer zo hot is? Als je dus een man met lange baard naast je hebt zitten in een overvol vliegtuig, probeer liever een praatje te maken dan denken dat er een bommen in zijn zolen zit ;)