Hoe kan ik vliegen met een rolstoel?

Zat eerst te denken aan vleugels aan de zijkant monteren, maar ik kan geen plek verzinnen voor de aandrijving...

Serieus: Ik heb vliegervaring, maar niet in mijn karretje. Hoe gaat het boarden in zijn werk? Hoe kom je uit het vliegtuig als je land op een vliegveld zonder slurf?
Ik heb een vouwrolstoel en kan zeer kleine stukjes met stok belopen.

En hebben jullie nog tips/adviezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht onmiddelijk hieraan:
http://www.youtube.com/watch?v=hc1YdL_w1Hg
Maar zoals je begrijpen zult geen serieus antwoord ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga het wel eens proberen. Als het misgaat, dan geeft het niets... zit toch al in een rolstoel ;-)

Het beste antwoord

Indien u via een reisbureau boekt kunt u dit direct als 'preferentie' opgeven tijdens het boeken. U hoeft dan verder niets meer te regelen. Bij vertrek (en aankomst) vanaf een NL luchthaven is vervoer naar de gate voorzien en krijgt u persoonlijke assistentie bij het instappen en uitstappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wij hebben eens voor een oudere vriendin voor een rolstoel moeten zorgen in Tunesié en toen we terugvlogen ging ze met een rolstoel van het vliegveld met een lift omhoog zo het vliegtuig in.
Op Schiphol kon ze natuurlijk gewoon via de slurf.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tip, van tevoren even melden of voorzieningen aanvragen, dat hebben wij ook gedaan voor we terug vlogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verreweg de meeste vliegvelden hebben 'slurven', maar als je onverhoopt terecht mocht komen op eentje zonder, dan wordt je geholpen met een hefplatform.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er al een hoop gezien zonder slurf, vandaar mijn vraag. Het hefplatform lijkt mij wel stoer!
Je kunt m.i. het beste advies vragen aan de maatschappij,waar je mee gaat vliegen. Uiteindelijk zijn zij de experts. Als je met vakantie gaat, heel veel plezier en geniet er van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt vakantie, want na 3 jaar mag ik weer vliegen! Joepie !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GEFELICITEERD!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank, dank, dank!
Een beetje vliegveld zonder 'slurven' beschikt voor dit doel over een voertuig als op de foto!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik een paar maal gezien heb bij Ryanair: Je word keurig netjes het vliegtuig ingeholpen, en de rolstoel gaat in het bagageruim.Je krijgt een plaats voorin waar de meeste ruimte is. Ik denk dat je het wel vooraf moet melden. Maar die procedure staat op hun website.