Ik zou het voor de zekerheid bij je luchtvaartmaatschappij navragen.

Er zijn 3 redenen waarom je spullen niet mee zou mogen nemen.
1- door de omvang, elke maatschappij heeft beperkingen aan gewicht en omvang die aan handbagage en ruimbagage mag worden meegenomen.
2- vloeistoffen-beperkingen in handbagage, welbekend, maar hier niet van toepassing, lijkt me.
3- dangerous goods, dit zijn dingen als vuurwapens, maar ook vuurwerk en zelfs nagellakremover valt onder dangerous goods. Hiervoor gelden bepaalde regels wat je wel en niet mee mag nemen. Soms geldt een beperking, dat je iets alleen mee mag nemen, als je het van tevoren aanmeldt, bijvoorbeeld.
Sommige dangerous goods mag je alleen in je ruimbagage en andere juist alleen in je handbagage.
Ik heb het nagekeken en kan niet zo gauw vinden of een electrische luchtpomp dangerous goods is.
Daarom raad ik het je aan, het na te vragen, om teleurstellingen te voorkomen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor. In de bagage, die in het ruim gaat, zal het niet zo snel tot vragen leiden. Als je het in de handbagage stopt, kan het zijn, dat ze er bij controle even extra naar willen kijken of zelfs willen testen of het ook werkt ed. Maar meenemen mag je het gewoon.
AlphaLimaSierra