Mag je een ingepakte teddybeer meenemen in de koffer als je gaat vliegen?

Ik wil graag een soort teddybeer als cadeau doen. Maar ik moet vliegen. Mag de teddybeer ingepakt in de koffer zitten?

3 maanden geleden
tinus1969
3 maanden geleden
Is er een speciale reden dat je bang bent dat dat niet mag?
Amadea
3 maanden geleden
Je zult begrijpen dat het niet de bedoeling is dat de vulling van die beer uit iets anders dan watten of polyester bestaat. In geval je denkt dat dit een smokkelmethode zou kunnen zijn voor pillen, drugs of iets dergelijks...
Inekez1
3 maanden geleden
Je kunt beter de teddybeer en het inpakpapier apart meenemen. Dan kun je de beer in de koffer plat drukken zonder dat de verpakking daarbij kapot scheurt of kreukt. Als je denkt dat je op de plaats van bestemming moeilijk aan inpakpapier en plakband kunt komen, kun je dat gewoon los in je koffer meenemen. Alternatief voor inpakpapier is een leuk stoffen tasje, daar kan de beer gewoon in tijdens de reis in de koffer want dat scheurt niet. En mocht er iets van controle zijn waarbij de inhoud van je koffer bekeken moet worden, dan kan de beer eenvoudig even uit dat tasje worden gehaald en daarna er weer terug in.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 maanden geleden
Ik weet niet of je naar Australië gaat. Daar zijn ze erg streng op biologische materialen (vulling of insekten daarin) of zaken die op zaden lijken (ogen of knopen van de beer) Daar is het niet altijd handig al het is ingepakt.
tinus1969
3 maanden geleden
Als vuistregel: er kan veel, maar niet zeuren als douane wil dat je zoiets uitpakt.

Antwoorden (1)

Ja dat mag. Een teddybeer is geen gevaarlijk goed.
Je kunt bij de luchtvaartmaatschappij precies zien wat er wel en niet in de bagage mag.
Gevaarlijke stoffen en batterijen zijn in de regel verboden of er zitten beperkingen aan. Zie voor wat de KLM toestaat of verbiedt de bijgevoegde link.
3 maanden geleden