Hoe laat kan ik het best op Schiphol zijn voor een vertrek om 15u naar Ibiza maandag?

Ik vernam dat er nogal problemen zijn op de luchthaven waardoor men heel lang in de rij moet staan en zo. Ik heb maandag om 15u een vlucht naar Ibiza. Hoe laat kan ik er het best al aanwezig zijn?

een jaar geleden
1.8K
ronron1212
een jaar geleden
De incheck balie voor je vlucht gaat 3 uur van te voren open. Maar veel mensenkomen ver van te voren om op tijd te zijn. Het probleem dat hierdoor ontstaat is lange rijen voor de in checkbalies die kunnen niet eerder dan 3 uur van te voren open. Achter deze balies ontstaan pas echt de problemen daar is het personeel te kort.
tinus1969
een jaar geleden
@ronron1212, je schreef: "De incheck balie voor je vlucht gaat 3 uur van te voren open. "
Is dat zo? Dat geldt dan mss alleen nog voor maatschappijen die heel beperkt vanaf Schipholvliegen. De incheckbalie voor KLM is gewoon de hele tijd open, en bovendien, waarom zou je nog langs die balie gaan? Ik heb de laatste 10+ jaar nooit meer ingecheckt bij een balie, zelfs niet toen ik naar de VS ging.
ronron1212
een jaar geleden
@tinus1969 dan nog je mag niet eerder en kan ook niet eerder inchecken dan 3 uur van te voren.
Goeievraagstell
een jaar geleden
@tinus1969 : Is het niet verplicht om langs de balie te gaan om in te checken? Ik ben zelf niet zo vertrouwd met vliegen dus ik weet er eigenlijk zo goed als niks over
Ritsuka
een jaar geleden
Je kunt zelf inchecken via een paal.
tinus1969
een jaar geleden
Inchecken doe je meestal thuis, inclusief printen boarding pass (maar LEES het ticket!). Bij binnenkomst Schiphol sluit je dan meteen aan in de rij voor de security als je alleen handbagage hebt.
ronron1212
een jaar geleden
@tinus1969 je moet nog steeds je koffers inchecken bij een droppunt.
tinus1969
een jaar geleden
@ronron1212 alleen als je koffers hebt natuurlijk. En die dropoff gaat sneller als je verder thuis al hebt ingecheckt.
ronron1212
een jaar geleden
@tins1969 de meeste mensen hebben koffers.

Antwoorden (1)

Zo'n vier uur voor vertrek.
Passagiers die vanaf Schiphol vliegen worden door de luchthaven opgeroepen op om niet eerder dan vier uur voor vertrek aanwezig te zijn. Ook is het advies zo min mogelijk handbagage mee te nemen. De maatregelen moeten helpen om de lange wachtrijen te bestrijden.
Door reizigers op z’n vroegst vier uur voor vertrek de vertrekhal in te laten wil de luchthaven voorkomen dat passagiers te vroeg in de rij gaan staan voor de incheckbalies en securitycontrole. “De ervaring van de afgelopen weken leert dat een deel van de reizigers nog veel eerder dan vier uur van tevoren komen. Daardoor worden de rijen nog langer, terwijl hun incheckbalie nog niet open is”, zegt Schiphol.
SimonV
een jaar geleden