Waar blijft mijn rolstoel in een commercieel vliegtuig?

Ik gebruik een rolstoel en als ik ga vliegen dan word mijn rolstoel tijdens de vlucht ergens opgeslagen, maar ik heb geen idee waar. Bij het landen staat ie al eerder voor me klaar dan dat de bagage uit het ruim gehaald word.

Dit zijn ook vliegtuigen zonder containers maar met bagage los in de buik van het vliegtuig. En koffers beschadigen snel, maar mijn rolstoel niet. Het verbaasd me, omdat een tourbus 'm gewoon bij de bagage propt en beschadigd.

2 jaar geleden
1.4K
ronron1212
2 jaar geleden
In een speciaal daarvoor bestemde ruimte in het vliegtuig onderdeel van het bagage ruim
Antoni
2 jaar geleden
@DonnyDoe, op zaterdag 17 oktober 2020 heb je deze vraag gesteld: Waar in het vliegtuig worden rolstoelen opgeborgen? Zie https://www.startpagina.nl/v/vervoer/vraag/687473/vliegtuig-rolstoelen-opgeborgen/. Is je vraag van vandaag, donderdag 3 maart 2022, anders dan die eerdere vraag? Hoe dan?
DonnyDoe
2 jaar geleden
@Antoni Door mijn ziekte heb ik ook een slecht geheugen. Ik ga niet voor de lol mijn vraag opnieuw stellen.Het antwoord van SimonV is overigens beter dan het antwoord wat ik de vorige keer kreeg.
Antoni
2 jaar geleden
@DonnyDoe, geen probleem, hoor! Dit had iedereen, ook zonder ziekte, kunnen overkomen. Overigens zie ik wel een verschil tussen de vragen: vandaag, 3 maart 2022, staat er 'commercieel' in de vraag. Ik vind het prima vragen.

Antwoorden (1)

Deze wordt voorin de bagageruimte geplaatst. Vanwege de beschadigingen die vaak optreden, zijn veel rolstoelgebruikers huiverig te vliegen.
SimonV