Hoelang van te voren moet je aanwezig zijn op luchthaven Eindhoven voor vlucht?

Sinds lange tijd ga ik weer op reis, met het vliegtuig. Ik vind t doodeng eigenlijk. De vliegmaatschappij vraagt om twee uur voor vertrek aanwezig te zijn, de gate sluit een half uur voor vertrek. Ik heb de boardingpass al uitgeprint. Ik heb uitsluitend een stuk handbagage bij me. Moet ik écht twee uur van tevoren aanwezig zijn of is één uur voor vertrek voldoende? Vertrek vanaf Eindhoven Airport.

2 jaar geleden
12.8K
ronron1212
2 jaar geleden
Nee twee uur van te voren is twee uur van te voren.
crispy
2 jaar geleden
Soms sta je op Eindhoven meer dan een uur in de rij om door de security check te gaan. Ik zou zeker die 2 uur aanhouden.
Griffin
2 jaar geleden
"Nee twee uur van te voren is twee uur van te voren."
Dat is een advies, geen eis. Eindhoven is een klein/makkelijke luchthaven, daar ben je in een mum van tijd door de controle.
Ritsuka
2 jaar geleden
Liever wat te vroeg, dan heb je minder stress. Neem een goed boek mee.
gvrox
2 jaar geleden
Gisteren was ik van het tijdstip dat ik uit de bus stapte tot na de security nog geen 20 minuten kwijt, maar drukte kan nogal varieren. Check dus op de airport website of er nog (veel) meer vertrekkende vluchten zijn rond hetzelfde tijdstip. Ik had het idee dat de gate pas openging zo'n 30 minuten voor vertrek (het vliegtuig is dan ook pas net aangekomen), en dan sta je in de rij, dus 10 (?) minuten voor vertrek komen er nog passagiers door de gate. Al met al zou een uur van tevoren voldoende moeten zijn maar bedenk wel dat het een risico is, als je ergens langer moet wachten mis je misschien de vlucht. En omdat het jouw eigen verantwoordelijkheid is om op tijd te komen, zul je dan moeten betalen voor een nieuw ticket.

Antwoorden (1)

Parkos.nl: de website van Eindhoven Airport raadt u aan om minimaal 2 uur van te voren aanwezig te zijn op het vliegveld. Wij raden echter aan wat eerder te komen, minimaal 2.5 uur van te voren aanwezig te zijn op het parkeerterrein. Dit geldt wanneer u de optie shuttle parkeren heeft gekozen. U rijdt vrijwel direct vanaf het parkeerterrein per shuttlebus naar de vertrekhal. Een continentale vlucht is een vlucht die binnen één werelddeel blijft, in ons geval dus binnen Europa.
Heeft u gekozen voor valet parkeren? Dan raden wij u wederom aan om 2.5 uur van te voren aanwezig te zijn op de afgesproken locatie. Dit in verband met de controle van uw auto door de betreffende parkeermedewerker. Zo kunt u met een gerust hart op reis.
Wanneer u een intercontinentale vlucht heeft geboekt raden wij u aan om 3.5 uur van te voren aanwezig te zijn. Eindhoven Airport houdt namelijk een aanwezigheid van minimaal drie uur van te voren aan.

Het zijn natuurlijk adviezen, bij grote drukte kun je beter op tijd aanwezig zijn. De balies sluiten 40 minuten voor vertrek van het vliegtuig.
SimonV