Als je vliegt via klm met delta kan ik dan klm service verwachten of delta service?

Misschien heeft deze vraag meer uitleg nodig. Ik vlieg voor het eerst buiten europa. Ik heb dus geboekt bij klm maar vlieg met een delta vliegtuig. Nu was ik benieuwd omdat ik er verhalen over hoor of ik gewoon delta personeel aan mijn stoel krijg, delta maaltijden, delta entertainment etc etc. Of is een deel delta en deel klm of helemaal klm voor mij? Ik hoor namelijk diverse verhalen over gedeeld personeel etc dus was even benieuwd.
Ook was ik benieuwd hoe je zon vlucht kan verwachten, krijg je drinken en snacks tussendoor of zelf halen, kan je onbeperkt video kijken, kan je een beetje lopen? Misschien rare vragen maar dit is voor het eerst dus bedankt voor de moeite!!!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (1)

Ik ben zelf meerdere keren met KLM en Delta naar Amerika gevlogen.
KLM en Delta werken samen op de vluchten naar de VS; dat betekend dat ze elkaars tickets verkopen en vluchtcodes delen.
Je kan dus een ticket boeken bij KLM (met KLM vluchtnummers) maar met Delta vliegen. Op Schiphol is alle afhandeling (incheckbalie, bagageafgifte, gate-afhandeling) door KLM personeel. Bij een Delta vlucht vlieg je in een toestel van Delta met Delta personeel. In jouw geval dus met Amerikaanse flight attendants. Maaltijden en entertainment zijn dus ook van Delta (maaltijden worden wel in NL bereid maar volgens Delta eisen). Entertainment is erg uitgebreid en op moderne, grote touchscreens. Wat dat betreft stukken beter als in veel -oudere- KLM vliegtuigen. Wel zal je vaak ondertiteling moeten missen.
Zelf vind ik niets mis met Delta en haar service. Het personeel is vaak wat ouder maar doet erg haar best en is erg service gericht. Je krijgt gratis maaltijden (2x) en drankjes (incl bier/wijn) aan boord, en tussendoor ook extra water en als je geluk hebt een ijsje. Je kan/mag ook wat heen en weer lopen maar je mag niet in groepjes verzamelen; dus geen wachtrij vormen voor de wc's (=Amerikaanse anti-terrorisme eis).
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Goed antwoord. Heb tientallen keren Amsterdam<>New York gevlogen, meestal met Delta en soms met KLM. Voordeel van KLM vond ik dat je gewoon Nederlands kunt spreken met het personeel en de Nederlandse krant om onderweg te lezen. Ook het aanbod Nederlandse films in een KLM toestel is meestal groter.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Super dank je wel. Door een operatie heb ik vaker een kleinere maaltijd nodig dus zo ie zo fijn om te weten dat je wellicht wat meer krijgt. Onze vlucht duurt 9.30 uur vandaar. Zo ie zo drinken in een vliegtuig is altijd fijn. Ondertiteling is logisch en niet erg, het is vermaak geen bioscoop. Nogmaals dank voor je antwoord!