Hebben de wielen van een vliegtuig aandrijving?

Bij de start worden gewoon de straalmotoren begruikt, maar bij bijv. het taxiën, rijdt het toestel dan ook op zijn straalmotoren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Nee,
Als je motoren in die wielen zou bevestigen wordt ie alleen maar zwaarder en het heeft geen nut.

Toegevoegd na 2 minuten:
Extra gewicht van motoren zouden alleen maar veel extra brandstof kosten tijdens vluchten.
Daarom is het veel voordeliger om op die plaatsen waar aandrijving met de straalmotoren of met de propellors niet kan een sleepwagen te gebruiken.

(Daar dus waar het te krap is om te manouvreren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, geen aandrijving in de wielen. Ook taxiën gaat met de straalmotoren.

Toegevoegd na 23 seconden:
ik bedoel dus:

Nee, geen aandrijving in de wielen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja via de hoofdmotoren, zowel voor- als achteruit....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Theoretisch heeftBart gelijk.

De voortstuwing van de wielen gebeurt door de kracht van de straal motor.
Als je vraagt rechtstreekse aandrijving dan is het antwoord nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wielen zorgen niet voor aandrijving.
Is ook weinig ruimte voor, gezien de enorme remmen die erop zitten.

Er is wel mee geëxperimenteerd door boeing. Zou veel kerosine kunnen besparen op grote vliegvelden.