Ik ga werken als kok op curacao.Mag ik mijn koksmessen in ruimbagage meenemen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Messen mogen in het algemeen mogen worden meegenomen in de ruimbagage. Maar het kan zijn dat de luchtvaartmaatschappij specifieke regels stelt, dus check het daar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan dit checken via de douane reizigers app

Antwoorden (1)

Ja, koksmessen in de ruimbagage zijn toegestaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat bijvoorbeeld niet mag:
Explosieven en brandgevaarlijke stoffen en apparaten waarmee ernstig letsel kan worden toegebracht of waarmee de veiligheid van het luchtvaartuig in gevaar kan worden gebracht, zoals
• Munitie
• Slagpijpjes
• Ontstekers en lonten
• Mijnen, granaten en andere militaire explosieven
• Vuurwerk en ander pyrotechnisch materiaal
• Rookblikken en -patronen
• Dynamiet, buskruit en kneedspringstoffen
SimonV
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Plus !
Je verwacht het niet 1-2-3, maar ook een blik verf is verboden. (=brandgevaarlijk)
Maar ook sommige mobile telefoons en hooverboards zijn verboden i.v.m. ontploffende lithium batterijen.