Heb je tijdens een vlucht met de A380 van Emirates échte WIFI of alleen 'lokaal' van hun systeem?

Ik las dat je dan echte wifi hebt, dus dat je op je Facebook kan, Goeie Vraag, surfen op Google, online videootjes kijken etc. Is dat echt waar? Hetzelfde internet als je op de grond hebt?
Ik heb eens met Turkish Airlines gevlogen en die zeiden ook dat ze wifi hadden maar dat was alleen maar een soort lokaal internet. Je kon op hun site en wat andere simpele dingen. Geen Facebook of wat dan ook. Hoe is dat tijdens de A380 Emirates vluchten? Zou je bij wijze van spreken je take-off live op Facebook kunnen filmen? En stoort dat niets in het vliegtuig?
(Gewoon interesse hoor, zo een ticket kan ik niet betalen)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Je hebt echt internet, maar er zit wel een heel stevig filter op mogelijk problematische content (seks, gokken, religie etc.). Ik ben er niet ingedoken hoe dit filter werkt, wellicht kun je het omzeilen met een simpele DNS wijziging of VPN verbinding, wellicht ook niet, maar goed voor tijdens zo'n vlucht begin ik daar allemaal niet aan.

Het is langzaam en met een flinke vertraging, dus even full-hd YouTube kijken of live-vloggen gaat 'm niet worden, ook Skype is problematisch wegens de onbetrouwbare latency, maar het werkt voor niet al te heftig gebruik prima (chatten, e-mail, zelfs facebook ging aardig hoewel niet alle foto's wilden laden).

Het kost wel geld natuurlijk, maar vergeleken met de ticketprijs is het niks ($2 AUD geloof ik, hoewel het best van dat ticket af had gekund zou je zeggen, maar okee). Voor mij was het zeer welkom tijdens een vlucht van 24 uur :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, gewoon internet is mogelijk. Je meld je op het inflight wifi systeem aan, hier kun je gratis en voor niets je overstap regelen op de Emirates site indien je vlucht vertraagd is. De eerste 10MB zijn gratis, daarna moet je 1 token aanschaffen voor $2 waarmij je 500MB mag 'verstoken' snelheid is matig, zeker op de A380, de 777 die wat kleiner is was de wifi uitstekend. Ik denk dat het met het aantal mensen die gelijktijdig het internet op willen in de lucht.