Hoelang van tevoren moet ik op Schiphol zijn bij een intercontinentale vlucht via Europese stad?

Schiphol raadt aan bij intercontinentale vluchten 3 uur van tevoren op Schiphol te zijn, maar geldt dat ook als je een overstap in een andere Europese stad hebt (Parijs in mijn geval) voordat je de oversteek maakt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Ik zou uitgaan van 2 uur.
Ik begrijp dat je een echte overstap hebt en niet alleen een tussenlanding.
De eerste vlucht is een vlucht binnen Europa, waarschijnlijk is de incheckbalie pas 2 uur voor vertrek geopend en niet 3 uur zoals bij grotere afstanden vaak wel het geval is. eerder komen heeft in dat geval weinig nut.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je eerste vlucht is een Europese vlucht, Dus minimaal 2 uur van te voren op Schiphol zijn. Ik adviseer zelf altijd iets langer. IK heb wel eens een half uur in de rij gestaan voor het inchecken en daarna drie kwartier in de rij gestaan voor de veiligheidscontrole. Als je daarna naar één van de uithoeken van Schiphol moet wordt het erg krap. Kan je beter een extra beker latte bij Starbucks kopen.