Wordt de zwarte doos na elke vlucht weer gereset?

Of wordt deze gewoon opgeslagen in een groot magazijn, of anders...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

De Flight Data Recorder en de Cockpit Voice Recorder blijven gewoon in het vliegtuig zitten maar worden eens in de zoveel jaar vervangen voor onderhoud.
In principe worden ze vol geschreven en daarna wordt er weer over heen geschreven.
Sommige maatschappijen hebben de Cockpit Voice Recorder zo ingesteld dat deze gewist wordt als je het vliegtuig op de juiste manier uitzet. Dat heeft dan weer te maken met de privacy van de piloten omdat die het tijdens het vliegen ook wel eens over andere dingen hebben dan het werk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Oudere modellen hadden rondlopende band cassettes waardoor na een bepaalde tijd vanzelf de opname overschreven werd. Modernere werken vergelijkbaar: zodra het geheugen vol is worden de nieuwe gegevens over de oudste heen geschreven.