Wat is de gemiddelde verzendtijd voor pakketjes vanuit Australië?

Heb 15 mei 2014 een pakketje laten versturen vanuit Australië naar Nederland. Heeft iemand ervaring met de verzendtijden?

Het is nu 7 juni en ik heb geen flauw idee wanneer ik het pakketje kan verwachten. Het is verzonden met Airmail (zonder track and trace).
Heb wel bewijs dat het daadwerkelijk op de post is gedaan (d.m.v. een foto van het bonnetje).

De inhoud is trouwens niet iets waarvan ik zou zeggen dat de douane het tegen zou houden, een jurkje.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 10 uur:
Bedankt voor jouw antwoord bloodwolvespa!

Heb van het postkantoor in Australië begrepen dat het meestal minimaal 2 weken onderweg is. Maar aangezien ik hier al overheen zit, was ik benieuwd naar de ervaringen van andere.
Ik bestel al jaren frequent post uit het buitenland en heb nog nooit een pakketje gehad dat ''vermist'' raakte, heb alleen nog nooit eerder uit Australië besteld.
Had iemand van het ''post team'' het pakketje niet eerst open moeten maken om te kijken hoe het er überhaubt uitzag? Neem aan dat ze niet willekeurig een pakje met ''dress'' erop van de band af gaan pakken, haha!

Nog andere mensen ervaring met pakketjes uit Australië?
Heb het internet zitten afspitten en kom van een paar dagen tot wel 3 weken+ uit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.8K

Antwoorden (1)

met de vliegtuig is het pakje gemiddeld 6-8 dagen onderweg
bij mij was het 7 dagen.
wat er kan zijn is dat iemand die bij het verzend team zit het een erg mooi jurkje vond
en hem van de band afgepakt heeft (dit gebeurt best vaak het risico van buitenland naar binnenland .

heb je de voorwaarden gelezen waar je hem besteld hebt?
zo nee dan heb je kans dat er tussen staat dat hun niet verantwoordelijk zijn voor het aankomen van jouw pakketje.

dus hier is helaas niets tegen te doen.
sorry voor je verlies ik hoop dat het niet te veel gekost heeft

Toegevoegd na 1 minuut:
het aankomen van jouw pakketje (bedoel ik mee diefstal of overige mogelijkheden)