Hoe lang (in tijdsbestek) van te voren kun je je bagage afgeven op schiphol?

klinkt een beetje raar misschien, maar aangezien ik nog een afspraak heb dacht ik mijn bagage 's ochtends al af te leveren voor de zekerheid (vlieg om 3u). is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.8K
ronron1212
9 jaar geleden
Bagage kluis anders kan je dat niet. De incheck kan geen uren voor de vlucht meestal is dat 2 uur van te voren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel iets langer dan 2 uur dacht ik... maar dat ligt een beetje aan de lengte van de vlucht. Op een korte vlucht kan het vaak maar heel kort van te voren.
Utrecht
9 jaar geleden
3 uur van tevoren. Je kan het navragen: bij bijv KLM kan je bij alle balies terecht voor alle vluchten: altijd wel balies open maar de vraag is of ze 6u voor vertrek jouw bagage al willen aannemen. Ze moeten het wel kunnen opslaan ....
ronron1212
9 jaar geleden
Utrecht bij alle balies? heb je een link of bron?
tinus1969
9 jaar geleden
Als aanvulling op Utrecht: Ik vermoed inderdaad dat dit bij KLM al uren van tevoren kan, maar kleine maatschappijen (die maar 1 keer/dag op Schiphol vliegen bv) openen soms domweg pas kort vantevoren hun balie.
ronron1212
9 jaar geleden
Ook bij de klm niet het heeft met de logistiek te maken koffers moeten ergens blijven en per vlucht gesorteerd bewaard.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thanks voor de reacties.
Ik vlieg met lufthansa naar China. Misschien dat ik het wel probeer en anders in een bagagekluis opsla.

Antwoorden (1)

Als je dat zou willen doen moet je het in een bagagekluis doen.

Verder zijn het meestal vluchten die ver buiten Europa gaan waar je je bagage meestal al z'n 3 uur van te voren brengen en wat binnen Europa blijft ongeveer 2 uur van te voren.

Toegevoegd na 3 dagen:
Voor de Kluizen kan je hier alle informatie vandaan halen
inc maten en de locaties :)
http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/Bagage/Bagageservice/Bagagekluizen.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Zijn er eigenlijk wel bagagekluizen op Schiphol?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja :)