Waarom mag je geen wapens zoals messen aan boord meenemen in je kofferbagage?

Aangezien je geen toegang hebt tot het spul tijdens de vlucht.

Waar kan het dan misgaan bij een mes?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Je mag in je koffer (binnen redelijke grenzen) gewoon een mes in je koffer meenemen.
http://www.goeievraag.nl/vraag/vakantie-reizen/europa/mes-meenemen-vliegtuig-bagage-schiphol.328183

Antwoorden (2)

In je handbagage mag je geen messen meenemen (en het lijkt me duidelijk waarom). In je koffer is dat meestal geen enkel probleem als het gaat om zakmessen, keukenmessen of ijsbijlen etc.

Over het algemeen geldt: Dingen die niet onder de wapenwet (van beide bestemmingen) vallen en niet als doel hebben als wapen gebruikt te worden, mogen mee mits goed verpakt. Daaronder vallen ook messen en ijsbijlen. Meestal is het ook geen probleem om een sierzwaard oid mee te nemen (wederom mits goed ingepakt), maar dan is het wel slim om dat van tevoren even te checken met de luchtvaartmaatschappij en/of de douane.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorrie maar als u dat niet begrijpt bent u redelijk naief
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sierzwaarden vallen in Nederland (vaak) onder de wapenwet. Dus ook deze mogen niet mee in de ruimbagage. Wordt je hiermee door de douane gesnapt dan krijg je een flinke boete
Dit is toch eigenlijk best wel duidelijk. Er is vaak genoeg een aanslag gepleegd in een vliegtuig door terroristen. Je mag geen wapens meer meenemen omdat dit erg gevaarlijk kan zijn. Je hebt wel toegang tot de wapens, want je kunt het ook gewoon in je handbagage doen of in je broek ofzo dan kun je het zo meesmokkelen. Met een mes kunnen er veel dingen misgaan zoals ik net al aangaf worden er vaak aanslagen gepleegd in een vliegtuig met een mes kunnen bijvoorbeeld mensen worden bedreigd of neer gestoken