Wanneer vonden de eerste internationale vluchten voor passagiers vanaf vliegveld Twente plaats?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hey,

Dec 1970/Jan 1971: Charter vluchten voor FC twente Spelers/Fans
1972: intotaal 12x Transavia met de Caravelle naar Salzburg
Topjaar 2005: 12x wekelijk met Transavia naar oa Mallorca, Gran Canaria en Turkije.

Leuk om te weten: Al voor WOII voerde de KLM vluchten uit tussen Schiphol en Twente, welke tot 1985 nog bestond. Op zn hoogtepunt wel 79x dagelijks (met tussenstop in Groningen!). Veel van de reizigers waren Werknemers van o.a Fokker, Stork en vredestijn.