In de gehele wereld zijn er ongeveer 230 grote luchtvaartmaatschappijen die geregistreerd zijn bij de International Air Transport Association (IATA).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar er zijn er veel meer. Het overzicht aan low cost carriers op whichbudget,com is al groter. Tel daarbij alle chartermaatschappijen en regionale airliners op. Vergeet ook alle vrachtluchtvaartmaatschappijen niet. Volgens mij praat je eerder over duizenden dan over 230 maatschappijen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had het specifiek over GROTE luchtvaartmaatschappijen die aangesloten zijn bij de IATA (International Air Transport Association). Neem je alle kleine maatschappijen mee in deze telling dan kom wel op enkele duizenden. In mijn antwoord ging ik uit van de grotere maatschappijen. Overigens zijn er inmiddels 240 maatschappijen aangesloten bij de IATA. ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
BIj de ICAO zit je al op 700 hierin zijn Major, Regional,Charter en low cost in begrepen en zelfs dan heb je niet alles. Ik snap wat je bedoelt maar de IATA lijstgeeft niet alleen de grote airlines weer maar ook Regional en Charter (denk maar aan HOP air france, Air Nostrum en Denim Air ACMI)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je aanvulling iemandt, dat wist ik dus niet!
Moeilijk te beantwoorden aangezien je al een paar duizend airlines hebt in de wereld die charter, major en low cost aanbieden. Dan heb je nog wel een paar honderd zaken jet airlines . Dit is moeilijk na te trekken omdat niet alle airlines bij de ICAO of IATA zijn geregistreerd maar wel mogen vliegen in hun land.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb afgelopen week gezocht en zie al +/-700 airlines die bij de ICAO zijn geregistreerd . Los van dit zijn er nog talloze airlines die met de ICAO code YYY vliegen. Je snapt wel dat er veel meer dan700 airlines in de wereld zijn.