Heeft een vliegtuig remmen in de wielen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik dacht dat ze met de motor remmen... zo deed ik dat in Microsoft FlightSimulator X

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jah.. maar ik rem vaker met de reverse...

Het beste antwoord

Jazeker dat is de hoofdrem.
Als 2e wordt de reverse gebruikt en als derde de speedbrakes. Dat zijn opkomende platte stukken op de vleugel

En weinig rem?

Er zitten 16 achterwielen en 2 voorwielen op.
Dat is dus remkracht op 18 wielen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Jazeker, en die zijn hard nodig na de landing.
AWM
14 jaar geleden
Ja, het eerste en sterkste vaartverminderen gebeurt door reverse, dan werken de motoren de andere kant op. Daarna wordt er normaal met de remmen in de wielen geremd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, een vliegtuig heeft remmen op de wielen.

Zie ook de links, het plaatje hoort bij de link van brakingtechnologies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrijwel alle vliegtuigen hebben remmen op de wielen. Ze zijn belangrijk om na de landing tot stilstand te komen. In de meeste gevallen kan de piloot ze bedienen door de twee voetstuurpedalen samen voorover te drukken.