Je mag allerlei apparatuur meenemen, een cd-speler is daarop geen uitzondering.
Als je het als handbagage meeneemt in het vliegtuig dan kan het zijn dat men bij de veiligheidscontrole het apparaat even wil bekijken, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Vaak heeft men op de scan al gezien dat het een ongevaarlijk ding is. In het vliegtuig zelf zal men hooguit tijdens start en landing vragen alle elektronische apparatuur uit te schakelen, tijdens de vlucht mag je er meestal gewoon naar luisteren.