Kunnen er geen helicopters worden ingezet om hulp te bieden aan de door de orkaan getroffenen op de Filippijnen?

Vliegvelden zijn verwoest. Dus opstijgen en landen van gewone vliegtuigen zal moeilijk of onmogelijk zijn. Maar een helicopter heeft weinig ruimte nodig op ergens op te stijgen en te landen. Ze zullen toch wel helicopters hebben op de Filippijnen? Zo niet, kunnen andere landen niet helicopters laten vliegen naar die gebieden?

10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Het land is groot en de afstanden dus ook
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.stamfordadvocate.com/news/world/article/Typhoon-hit-victims-in-Philippines-plead-for-aid-4973270.php#photo-5446807 Veel beter idee. Kan meer vervoeren dan een helicopter en kan ook verticaal landen.

Antwoorden (1)

Dat zou wel kunnen als ze die zouden hebben. Een normale heli kan niet veel vracht vervoeren. Je hebt dan echt de chinooks ( die met dubbele rotors) nodig. Probleem is dan het bereik en de brandstof voorziening. En ze moeten er wel zijn. Ook dat is een logistiek probleem want daar moet een heel team voor mee om ze operationeel te houden. Ze hebben ook wel wat r ruimte nodig om te stijgen en landen want ze hebben een ongekende lucht verplaatsing. En alles ligt overhoop. Ze zullen er wel mee bezig zijn