Accepteren alle vliegmaatschappijen backpacks?

Ik ga namelijk binnenkort 3 weken naar Mexico en neem daar ook 3 binnenlandse vluchten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je de backack in de zin van "rugzak" ofzo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, een echte grote backpack.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn tip. Koop een flightbag voor je backpack. Voorkomt beschadiging en het eventueel blijven haken aan een transportsysteem op een luchthaven. http://www.reisartikelen.nl/p183662-the-north-face-pack-rain-cover-red-medium.html Zeker bij vluchten met kleine toestellen willen maatschappijen wel eens andere bagagenormen hebben. Check dit op hun website

Antwoorden (2)

Als de tas voldoett aan de eisen van de maatschappij ( afmetingen en gewicht) maakt de vorm van de tas niet uit..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een backpack wordt over het algemeen gewoon geaccepteerd als deze aan de normale maten voldoet. Ik weet wel uit ervaring dat je op binnenlandse vluchten regelmatig minder bagage mee mag nemen, vaak was dit 15 kg. Controleer dit van te voren en hou hier rekening mee met inpakken. Als je iets boven dit gewicht zit, stop wat extra's in je handbagage of trek je zwaarste spullen aan (in het vliegtuig doe je deze gelijk in het kastje of zo).
Het is wel handig als je iets van een flightbag koopt, dit is gewoon een hoes die je om je tas doet. Al die bandjes en klipjes lopen namlijk wel het risico om stuk te gaan tijdens de trip omdat ze zo ergens achter blijven haken of omdat je tas er bijvoorbeeld verkeerd op valt tijdens het transport ed. Ik heb er zelf één bij de bever gehaald, een zwarte met een rits, deze gebruik ik ook als regenhoes indien nodig.