Daar is in principe geen vast getal voor.
Een straalmotor zal meestal gereviseerd moeten worden als de uitlaattemperatuur te hoog wordt en dat is voor elke motor anders.
Als de uitlaattemperatuur binnen de limieten blijft kan moet een straalmotor uiteindelijk toch gereviseerd moeten worden omdat sommige onderdelen een beperkt aantal vlieguren meegaat.
Volgens een persbericht van CFM, de fabrikant van de 737 motor is het record meer dan 50.000 vlieguren.