Kan je blijven op een tussenstop?

Ik wil graag een reis boeken. Hiervoor zocht ik de goedkoopste vluchten. Ik had een goedkope vlucht gevonden, maar eigenlijk niet helemaal naar de bestemming die ik wil. De tussenstop, echter, is de luchthaven waar ik wel wil stoppen. Omdat ik geen goedkopere vluchten naar die bestemming kan vinden, is nu mijn vraag of ik kan uitstappen bij de tussenstop en niet meer verder doorreizen. (normaal zou ik op die luchthaven 2 uur moeten wachten om verder te reizen). Weet iemand of dit lukt en of het zonder verdere ongemakken is? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoed wat kofferproblemen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het schijnt dat op maandag de tickets goedkoper zijn om de een of andere reden. Vraag me niet om het fijne, maar misschien maakt dat het al goedkoper.

Antwoorden (1)

Met enkele uitzonderingen zal je dat in de regel niet lukken:
- je bagage wordt doorgelabeld tot aan je eindbestemming. Je koffer gaat dus verder... De dame van de bagage drop-off zal niet accepteren dat je je bagage maar tot de overstap wilt labelen (en daar dus afhalen).
- omdat je een deel van je (heen)reis niet maakt, zal je na de overstap als no-show gezien worden. Daarmee zal de luchtvaartmaatschappij je retourvlucht annuleren. Dan kom je dus niet meer thuis zonder een enkele reis te komen (die velen malen duurder is als een retour).

(de uitzondering is op de weg terug als je in Schiphol overstapt op de trein naar Antwerpen/Brussel. Je moet toch zelf je bagage meenemen en er wordt niet gecontroleerd of je echt in de trein zit).

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie dat je reis naar Noord-Amerika gaat. Bij reizen naar de VS moet je je bagage zelf door de douane brengen op het eerste vliegveld in de VS. Dus dan zou je wel met je bagage de uitgang kunnen nemen en de tweede vlucht overslaan. Echter; de tweede reden blijft gelden: je retourvlucht zal geannuleerd worden en je komt niet meer thuis (zonder veel extra kosten).
Tip is nog even verder zoeken; prijzen veranderen met de dag en kunnen best weer zakken. Zoek ook eens op vertrek in bijv. Dusseldorf, Antwerpen (ZWE) of Brussel.