Bestaan er site waar je vliegtickets kunt bestellen van mensen die bijvoorbeeld ziek worden?>

Ik heb weleens gehoord, dat je de vliegtickets kunt bestellen van personen die uitvliegen voor een vliegreis. Weet iemand een site waar je die vliegtickets kunt bestellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Op marktplaats kun je vaak voor een goedkope(re) prijs je vliegtickets kopen, van mensen die wegens verschillende omstandigheden niet meer kunnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, die bestaat niet.

En wel hierom:
De meeste mensen nemen bij het boeken van hun reis een annuleringsverzekering.
Afhankelijk van de maatschappij krijgen zij dan hun geld of een deel daarvan terug.
Tenzij ze op de laatste dag moeten afzeggen, maar dan kunnen ze die tickets ook niet meer verkopen.

Tickets die geannuleerd worden en op die manier terug komen, komen bij de maatschappij in de aanbieding als "aanbieding", "last minute", of wat dan ook.

Je kunt nooit zomaar een vliegticket van een ander overnemen, want zo'n ticket is op naam gesteld. Dat moet worden omgeboekt. Daar vragen vliegmaatschappijen
over het algemeen veel geld voor.

Er zijn veel goedkope aanbiedingen.
Maar als iemand zijn/haar vliegticket aanbiedt "wegens ziekte", zou ik dat
niet vertrouwen.