Wat betekent dit symbool in een vliegtuig (zie uitleg)?

Het gaat om de een a-onderste rode cirkel met een streep erdoor.
(onder de schoen en de bril en boven 'no smoking')

Picture for question
10 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Het betekent "oorbellen en ketting(en) af- of uitdoen bij een noodlanding".
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geen lange oorbellen dragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En geen lange kettingen

Toegevoegd na 7 uur:
Uiteraard alleen bij een noodlanding/evacuatie, maar dat was vast al wel duidelijk omdat het onder het kopje "Emergency Landing" staat.
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Dit staat er op de site van je link: "You’ll also be amused that you’re asked to remove earrings, dentures and glasses in the case of an emergency landing. That will give a few funny scenes when the old ladies can’t leave the plane after they removed their dentures because the guy in front of them can’t find the way out without his glasses. Fun!"
Antoni
10 jaar geleden
"remove earrings, dentures and glasses in the case of an emergency landing" betekent "doe oorbellen, kunstgebitten en brillen af of uit bij een noodlanding".
Antoni
10 jaar geleden
Kortom: je mag wel lange oorbellen en lange kettingen dragen, maar moet alle oorbellen en kettingen uit- of afdoen wanneer er een noodlanding nodig is.
Krukken en/of wandelstokken/paraplus etc. NIET meenemen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij noodlandingen ( emergency) moeten schoenen, brillen en oortelefoons uit of af. Het gaat dus om noodsituaties. Glas kan breken bij een noodlanding, dat kost je je ogen. Schoenen kunnende glijbaan kapotmaken en met een koptelefoon op kan je de uitleg of aanwijzingen niet horen.

Toegevoegd na 4 minuten:
En halskettingen moeten af, want je kunt er door stikken en oorbellen zijn een risico voor je oren vanwege verwondingen . Ik denk dat ik de kettingen heb aangezien voor een koptelefoon, maar denkelijk is alles dat los aan het lichaam zit/ hangt even risicovol. En dat allemaal alleen bij een noodlanding en niet in normale situaties, uiteraard.