Hoe betrouwbaar is de luchtvaartmaatschappij Transavia?

Beste mensen,

onlangs zag ik op het nieuws dat RyanAir hun piloten onder druk zet om met minder brandstof te vliegen dan ze zouden willen, zie video hieronder:

http://www.omroepbrabant.nl/?video/78853822/RyanAir+zet+piloten+onder+druk+om+met+minder+brandstof+te+vliegen+dan+ze+zouden+willen.aspx&action=media

Tja, ik moet eerlijk toegeven dat mijn vertrouwen in deze luchtvaartmaatschappij is vermindert en vroeg mij af hoe het zit met Transavia?

Want zij hebben ook relatief goedkope vluchten...

Dank bij voorbaat

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.2K

Antwoorden (6)

Als we eerlijk zijn niet betrouwbaarder dan Ryanair. Maar om de één of andere reden is er veel meer aandacht voor incidenten bij Ryanair dan bij andere carriers (Om nationalistische redenenen en jaloezie om het succes van Ryanair).

Om terug te gaan naar de Ryanair incidenten bij Valencia. Zeer veel aandacht in de Spaanse media en roep om maatregelen. Wat blijkt als je wat dieper in de materie duikt. Het aantal incidenten bij (de Spaanse carriers) Vueling en Iberia is in Spanje hoger dan van Ryanair (zie link), maar dit komt de Spaanse media niet uit dus hiervoor veel minder aandacht.

Wat de Air France groepbetreft (waar Transavia toe behoort), ik herinner me nog een ongeluk met een Air France vliegtuig vanuit Brazilié met 228 doden in 2009. En in het verleden zijn er meer ongelukken met dodelijke slachtoffers te melden. Ryanair heeft sinds zijn oprichting in 1985 zover ik weet 0 dodelijke slachtoffers.

Naar mijn (bescheiden mening als intensief volger van de luchtvaart) is Ryanair dus niet veiliger of onveiliger dan Transavia of zelfs de KLM. IK stap bij beiden zonder problemen aan boord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Transavia is een nederlandse vliegmaatschappij en samen met klm onderdeel van een groter geheel met air franche
De luchtvaartmaatschappij transavia.com (formele benaming: Transavia Airlines CV) is een Nederlandse low cost lijndienst- en chartermaatschappij met de Luchthaven Schiphol als thuisbasis. Transavia.com opereert daarnaast vanaf Rotterdam, Eindhoven, Maastricht, Groningen en heeft een Franse tak die vliegt vanaf Parijs-Orly (transavia.com France). Tot april 2011 vloog transavia.com ook vanaf het Deense Kopenhagen (Transavia Denmark ApS). De vluchten van Transavia worden uitgevoerd door heel Europa en Noord-Afrika.

Tot de overname door de KLM, in 1991, was het een zelfstandige luchtvaartmaatschappij met zowel Europese en intercontinentale lijndiensten, als vracht- en chartervluchten, alsook een eigen cateringbedrijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zegt dit over de betrouwbaarheid van Transavia? Dit lijkt op een stukje gekopieerde tekst van wikipedia of zo iets
ronron1212
11 jaar geleden
Het gaat om wat je schrijft en elke vliegmaatschappij heeft wel eens iets gehad maar het gaat om de lage bezine inhoud van de vliegtuigen van Ryanair.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afgelopen zondagavond waren er 3 noodlandingen op Barcelona El Prat, te wijten aan een gebrek aan brandstof veroorzaakt door omleidingen i.v.m. Smog.Ten minste een crew heet 'mayday, mayday'. geroepen. De vliegtuigen waren van Vueling, Easyjet en Air France. Air France dat is toch de moeder van Transavia . En waar is nu de media aandacht?
ronron1212
11 jaar geleden
Welke maatschappij riep mayday? Omleiding het licht er maar net aan waar vandaan en hoe lang ze daardoor werden vertracht dus meer info nodig om jou conclusie te rechtvaardigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bron: luchtzak.be . Welke maatschappij mayday riep stond helaas niet in het bericht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://avherald.com/h?article=45b4bc8c&opt=0
Over Transavia hoor je geen negatieve dingen.
Het is een goede maatschappij en volgens mij zijn de voorwaarden voor het personeel en de veiligheid voor de passagiers hier goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Transavia staat niet op de blacklist van Europese luchtvaartmaatschappijen en is dus een veilige maatschappij. Ryanair is dit in principe ook. (Bij de 'noodlandingen' die werden gemaakt hadden de vliegtuigen van Ryanair nog de mogelijkheid om 30 minuten te vliegen).

Het verschil tussen 'low-cost' carriers is verwaarloosbaar. Deze maatschappijen gaan allemaal zuinig met kerosine om uit kostenoverwegingen. Als je dus bang bent voor te weinig kerosine aan boord kun je het beste kiezen voor een duurdere maatschappij.

Realiseer jezelf wel dat de media-aandacht voor vliegveiligheid altijd buitensporig is en dat vliegen (zeker in Europa en VS) uiterst veilig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er een incident is geweest met een luchtvaartmaatschappij, dan zal er waar nodig ingegrepen worden door onafhankelijke instanties. Een veilige vlucht is het minimale wat we mogen verwachten van welke maatschappij dan ook. Dat low-cost airliners de prijzen laag kunnen houden door de kwantiteit (aantal passagiers) een hoger prioriteit te geven dan de kwaliteit van service, is geen geheim. Maar er wordt niet beknibbeld op de veiligheid van het vliegtuig zelf. Die moet zo veilig mogelijk van A naar B kunnen en weer terug.
Om die redenen vlieg durf ik zowel met low-cost als met normale vliegtuigen te vliegen. Daarom is het ook goed dat de Ryan Air piloten naar buiten kwamen, want een vliegtuig moet altijd kunnen uitwijken naar een andere luchthaven als er om welke reden dan ook niet geland kan worden op de eindbestemming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Transavia is net als Martinair Cargo eigendom van KLM. KLM en is een van de veiligste luchtvaartmaatschappijen ter wereld. Transavia is ook een relatief veilige maagschappij. de reden waarop Transavia zo goedkoop is, is omdat je alleen voor je stoel betaald. al het drinken en eten moet je zelf kopen (tegen een zeer hoge prijs) hiermee maakt Transavia haar winst. Bij KLM zit deze prijs al inbegrepen. daarom is het prijs verschil zo hoor. ik zou je echter wel afraden als je om veiligheid geeft om met Arke te gaan. mijn 2 ervaringen met Arke zijn niet het best. de laatste keer op de terugweg van Curacao naar Amsterdam zat het schot achter mij met Duck-tape vast aan de want en het dak van het vliegtuig. ik voelde me toen niet heel veilig meer. dit wilt niet zeggen dat Arke onveilig is. Europa steelt strengen eisen aan luchtvaartmaatschappijen en wanneer deze worden overschreden mogen de maatschappijen niet meer vliegen. Wanneer je met KLM, Transavia, Arke, AirFrance, Lufthansa, ALItalia, of andere leden van Skyteam (zie link) vliegt. ben je zeker van je veiligheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Transavia is veiliger dan Ryanair als je het vergelijkt op de kans van neerstorten, maar Ryanair heeft nog nooit een dodelijk ongeluk gehad net zoals Transavia. Het is eigenlijk een moeilijke kwestie. Laat ik maar een paar dingen op een rijtje zetten.
Transavia:
- Voldoende brandstof
- Betaalt hun piloten
- Goedkope vliegtickets (Ryanair is goedkoper)

Ryanair:
- Nog NET voldoende brandstof, eigenlijk kunnen ze geen rondje meer vliegen
- Betaalt alleen cabinepersoneel
- Goedkope vliegtickets (Goedkoper dan Transavia)

Transavia is betrouwbaarder dan Ryanair. Ryanair zet hun piloten onder druk, en betaalt ze niet. Ze hebben een hele grote vloot, de grootste vloot van Europa en heeft veel hubs. Maar misschien verbergt Transavia wel dingen. Transavia is veel kleiner maar in Nederland niet minder populair dan Ryanair. Ryanair bezuinigt op veiligheid, en bij Transavia zeggen ze dat veiligheid heel hoog staat. Maar ik weet niet of dat echt zo is. Ik ben er nog niet over uit, maar tot nu toe is Transavia veiliger dan Ryanair.
Kijk deze documentaire maar: https://www.youtube.com/watch?v=EZEpVnWaI5E

Conclusie,
Als Transavia de waarheid spreekt is Transavia veel veiliger dan Ryanair. En als je het niet zeker weet, moet je kiezen voor Transavia. Je weet maar nooit;-)