Je hoort het vaak in het nieuws, maar ik heb nog twee leuke vliegtuigen: de Airbus A380(komt elke dag naar Schiphol vanaf Dubai en komt 's winters rond 12:00 en zomers rond 13:00) en de Boeing 787 dreamliner (komt af en toe naar Schiphol en dit keer van 24 feb t/m 31 mrt . Hij komt vanaf Houston en is van United airlines.) Voor de rest komen de vliegtuigen waarschijnlijk naar de e-pier op schiphol en je kan ze niet zien aan de slurf vanaf panoramaterras maar je kan ze daar wel zien taxiën naar of van de start/landingsbaan. Als je het baangebruik wilt zien staat hij bij de bronnen en er staat ook bij waar je nog meer spottersplaatsen kan zien.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gisteren op schiphol geweest, bedankt. (Ps de a380 gezien!)

Andere antwoorden (2)

Dat wordt niet echt bijgehouden want ALS er ééntje komt komt dat gewoon op het nieuws. Je zou bij een club van vliegtuigspotters moeten kijken maar nogmaals: echt leuke/speciale vliegtuigen zijn een zeldzaamheid al weet ik natuurlijk niet wat jij leuk/speciaal vindt.

http://www.vliegtuigenspotter.nl/spottersinfo/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik boedoel niet echt speciale. Een A380 of een dreamliner zijn wel leuk, ik ga morgen naar schiphol dus ik wilde even kijken of er iets komt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De A380 komt elke dag aan (mijn man zag hem van de week vanaf zijn werk) maar er zijn meerdere landingsbanen dus het is een heel gezoek en dan weet je nog niet of dat vliegtuig toevallig ergens anders gaat landen. Zelfs op de eerste dag ging dat nog fout dus dat soort informatie kun je nergens vinden.
Schrijf je in bij www.scrambe.nl. Spottersforum.
Daar zitten ook mensen die als eerste de bijzonderheden weten omdat ze op Schiphol werken.

Ik heb bijvoorbeeld de A380 bezocht omdat ik voor een bedrijf werkte dat het vliegtuig op Schiphol moest gaans schoonmaken. Dan weet je dat soort dingen en kan je het bezoek van zo een kist op dat forum delen.