Deze lampen worden PAPI (Precision Approach Path Indicator) genoemd en worden gebruikt bij het naderen van de landingsbaan.

Elke module met lampen heeft een lenzensysteem dat het licht verdeelt in twee aparte segmenten: wit en rood. Afhankelijk van de zichthoek van de piloot ten opzichte van deze systemen ziet hij ofwel het witte of het rode licht. Bij een optimale nadering ziet de piloot de helft van de lichten rood en de andere helft wit; zijn vliegtuig zit dan op het optimale glijpad, meestal een hellingshoek van 3°. Als het vliegtuig onder het gewenste glijpad zit ziet hij meer rode dan witte lampen en als hij te hoog zit juist meer wit dan rood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, heel erg bedankt. Kan ik er mee gaan oefenen op de flight simulator!!

Andere antwoorden (1)

Om ook vanuit de lucht duidelijk het begin van de baan te kunnen zien