Word er ook gekeken naar je familie verleden tijdens een opleiding voor piloot?

Word er ook gekeken of iemand uit je familie in aanraking met justitie is geweest of word alleen naar dat van he eigen gekeken?

Ps, sorry als ik het hier verkeerd heb gezet wilde het gewoon weten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja je familie wordt ook nagetrokken bij een civiele vliegopleiding. Heb je een schoon familie verleden dan is dit zo gepiept. Zo niet dan kan het maanden duren voor je goedkeuring krijgt om aan de opleiding te beginnen.

Dan nog even wat ongevraagd advies: Begin nu niet aan een vliegopleiding! Je kunt net zo goed 110.000 euro door de wc spoelen. Ook al is het momenteel wel makkelijker om bij de opleidingen binnen te komen, de kans op werk als je eenmaal klaar bent is nihil. Begin er niet aan! b
bekijk ook deze: http://wordpiloot.nl/ site mocht je nog niet overtuigd zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 nu een opleiding volgen in civiele luchtvaart is financiële zelfmoord. Je zult als geslaagde piloot een x aantal vlieguren moeten maken, anders verlopen je papieren.... Erg vervelend dat het bijna onmogelijk is om als beginnend piloot aan de bak te komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Owh bedank voor het antwoord en de tip, ik kan nu sowieso nog niet beginnen ben 13 jaar, maar wel heel geïnteresseerd in vliegtuigen en lees ook veel op internet, raad u me het later dus rond 2017/'18 te doen if gewoon helemaal niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is op dit moment heel moeilijk te zeggen maar als het zo doorgaat is het in 2018 nog net zo slecht als nu op de pilotenmarkt omdat er nu nog steeds heel veel opgeleid worden. Niks mis met interesse in vliegtuigen trouwens :) opleiding luchtvaarttechniek misschien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de techniek is de gemiddelde leeftijd veel hoger dus heb je inderdaad meer kans op een baan. En als je als techneut geluk hebt moet je af en toe meevliegen. Zelf ben ik dit jaar een paar keer naar St Petersburg in Rusland meegevlogen en heb bij elke start en landing in de cockpit gezeten.

Andere antwoorden (1)

Voor de burgerluchtvaart weet ik het niet, maar voor de Koninklijke Luchtmacht word je ZEKER nagetrokken. Ook de achtergronden van o.a. familieleden worden uitvoerig bekeken.